آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

دستور ویژه رییس‌جمهور برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,مسعود کرباسیان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌ها با دستور اکید رییس‌جمهور، اقدام به واگذاری اموال خود کرده‌اند؛ ضمن اینکه این واگذاری‌ها، بعد از تنفسی که دارند، باید به بازار عرضه شود و اکنون نیز فرصت همین کار است.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود کرباسیان در مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران، به تشریح وضعیت بازار سرمایه و خصوصی‌سازی پرداخت. مهم‌ترین بخش‌های اظهارات وزیر اقتصاد را می‌خوانید:

 

-  جذب سرمایه‌های خارجی در بیمه‌ها در حال شروع است و بازار سرمایه هم می‌تواند سرمایه خارجی جذب کند. رتبه اعتباری ایران ارتقا یافته است. این رتبه در ابتدای دولت یازدهم ۷ بود که به رتبه شش رسید و اخیرا به رتبه ۵ ارتقا یافته است. ریسک اعتباری ایران کاهش یافته است.

 

- فعال شدن موسسات اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مورد توجه است و چند موسسه مجوز دریافت کرده‌اند و امیدواریم به زودی شروع به کار کنند. این موضوع کمک بزرگی به بورس و اقتصاد می‌کند.

 

- در حوزه نظارت و شفاف‌سازی باید توجه داشت که بورس امین مردم است. امیدواریم همه واحدها این اطلاعات را عرضه کنند.

 

- دامنه حضور مردم در بورس باید افزایش یابد و سرمایه‌‌های خرد مردم به بورس جذب شود. باید از آنها حمایت شود و لایحه حمایت از سرمایه گذاران خرد داشته باشیم.

 

- به کارگیری اوراق بهادار برای تامین مالی بنگاه‌های کشور باید مورد توجه قرار گیرد. سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان مجوز انتشار اوراق داریم که فقط هزار میلیارد تومان آن استفاده می‌شود. این موضوع باید تقویت شود.

 

- زیرساخت‌ها باید تقویت شوند.

 

- الزام شرکت‌ها به تنظیم صورت‌های مالی براساس استانداردهای ifrs از الزامات و اولویت‌ها است که به جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و نیز شفاف‌سازی کمک می‌کند.

 

- مدیریت بدهی‌ها نکته دیگری است که جای تشکر از بورس دارد. باید با بانک مرکزی هماهنگ شود تا اوراق بانکی هم وارد بورس شود، چون هنوز اوراقی وجود دارد که خارج از بورس معامله می‌شود.

 

- مورد دیگر، حاکمیت شرکتی است. این موضوع باید شروع شود. جایگاه حاکمیت شرکتی از بورس شروع می‌شود.

 

- خوشبختانه در سرمایه صندوق تثبیت اصلاحاتی انجام شد. این صندوق می‌تواند به بازار کمک کند. باید به افزایش سرمایه آن کمک شود.

 

-  تنوع‌بخشی در بازار سرمایه ضرورت دارد.

 

- بانک‌ها با دستور اکید رییس‌جمهور، اقدام به واگذاری اموال خود کرده‌اند، ضمن اینکه این واگذاری‌ها، بعد از تنفسی که دارند، باید به بازار عرضه شود و اکنون نیز فرصت همین کار است، بنابراین بهترین مکان عرضه نیز بورس است و به بانک‌ها این پیام را می‌دهیم که ضرورت زمانی واگذاری‌ها در بورس اکنون است.

 

- رییس‌جمهور به سایر دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرده است که کار خصوصی‌سازی را با جدیت پیگیری کنند و سازمان خصوصی‌سازی نیز باید کمیته پذیرش خود را فعال‌تر کند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------