توصیه به فروشندگان مسکن



 تازه‌ترین آمار از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد حوزه خرید و فروش ساختمان در پایتخت آماده خروج کامل از رکود است. این موضوع از سوی کارشناسان و تحلیلگران حوزه مسکن نیز تایید می‌شود. انتشار این آمار در ماه اخیر سبب شده تا برخی از فروشندگان و سازندگان بازار تصور کنند که قرار است بازار مسکن به سبک و سیاق دوره‌های گذشته شکلی از رونق با جهش قیمت‌ها را تجربه کند. به همین دلیل نیز قیمت‌های پیشنهادی خود را به شکل نامتعارف و متفاوت از میانگین قیمت هر مترمربع در منطقه افزایش داده‌اند.

 

بر همین مبنا نیز برخی از مشاوران املاک این تلقی را به متقاضیان خرید ملک منتقل می‌کنند که میانگین قیمت آپارتمان مسکونی در منطقه افزایش یافته است، بنابراین باید به قیمت‌های پیشنهادی تن دهند. این در حالی است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران بازار مسکن، جنس دوره رونق پیش رو متفاوت از دوره‌های رونق در سال‌های گذشته است.

 

به همین دلیل قرار نیست جهش قیمت رخ دهد، بلکه حداقل در دوره میان مدت پیش رو به دلیل نوع تقاضای موجود در بازار مسکن که از جنس مصرفی است رشد قیمت‌ها آرام و در حد منطقی رخ خواهد داد. کارشناسان بازار مسکن هشدار می‌دهند در صورتی که فروشندگان و سازندگان بازار مسکن بدون توجه به جنس رونق پیش رو و قدرت خرید متقاضیان قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهند، ممکن است بخش مسکن برخلاف ماه گذشته مجددا با کاهش حجم معاملات و عقب‌نشینی خریداران مسکن مواجه شود.

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 دنیای اقتصادی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------