جزئیات معاملات «نوساز» در خردادماه



اطلاعات اولیه از معاملات انجام شده در خرداد حاکی است، حدود یک‌چهارم معاملات مربوط به واحدهای مسکونی کلیدنخورده تا حداکثر ۲ سال ساخت بوده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، قیمت فروش واحدهای نوساز و کلیدنخورده به‌عنوان مبنا و ملاک هر سه ضلع واسطه‌ها، خریداران و فروشنده‌ها برای تعیین قیمت کل املاک یک منطقه، همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. اما از آنجا که معمولا حباب قیمت در بهای پیشنهادی واحدهای نوساز بیش از سایر گروه‌های سنی بنا است، نمی‌توان با تکیه بر قیمت‌های پیشنهادی که در بنگاه‌های املاک، آگهی روزنامه‌ها و موتورهای جست‌وجوی ملکی توسط مالکان اعلام می‌شود، درباره ارزش سایر آپارتمان‌ها تصمیم‌گیری کرد.

 

واسطه‌ها معتقدند مالکان آپارتمان‌های نوساز اغلب قیمت پیشنهادی خود را در زمان فایل کردن ملک، قدری بالاتر اعلام می‌کنند و به اصطلاح «جای تخفیف» پای معامله را از ابتدا در نظر می‌گیرند. بنابراین قیمت‌های پیشنهادی به هیچ وجه ملاک خوبی برای ارزیابی قیمت ملک در یک منطقه و قیمت‌گذاری واحدهای با سن بنای بیشتر نیست.

 

«دنیای اقتصاد» در ستون نبض بازار امروز، مجموعه‌ای از قیمت‌های قطعی فروش آپارتمان‌های نوساز تا حداکثر ۲ سال ساخت را که در خرداد ماه معامله شده‌اند گردآوری کرده تا مبنای مشخصی در اختیار تمام اضلاع بازار مسکن باشد. در عین حال برای اطلاع بیشتر از قیمت معاملات نوساز در ماه گذشته، امکان مراجعه عموم مردم به سایت «سامانه اطلاعات بازار املاک ایران» وجود دارد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,نوساز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------