پرداخت ۲۶.۵ میلیون یورو به یک شرکت تازه تاسیس برای واردات موبایل



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
هیچ اطلاعات ثبتی از برخی شرکت‌ها وجود ندارد

نائب رییس اتاق اصناف گفت: پرونده هر چهل شرکتی که ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه دریافت کرده اند باید مورد بررسی قرار گیرد .

 

 ابراهیم درستی ، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری و تلفن همراه در گفتگو با خبرآنلاین افزود: در میان شرکت هایی که ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه گرفته بودند، برخی شرکت هایی وجود دارند که اصلا کارشان به واردات گوشی تلفن همراه ربطی نداشت . مثلا شرکتی هست که حوزه تخصصی اش دام و طیور بوده اما در این بخش فعال شده است.

 

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا اسامی 40 شرکتی که ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه را دریافت کرده اند، منتشر کرد . هدف از این اقدام ایجاد شفافیت و ممانعت از سودجویی برخی در بازار اعلام شده است .

 

 در حالی که ارز تخصیص به گوشی تلفن همراه 4200 تومان است، قیمت گوشی تلفن همراه در بازار طی ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است.

 

درستی در این خصوص گفت: لازم است برای تکمیل اقدام مناسب وزیر ارتباطات و فناوری ، بررسی دقیقی درباره این شرکت ها صورت گیرد تا حقی از مردم و مصرف کنندگان ضایع نشود.

 

وی با اشاره به اینکه شرکتی تازه تاسیس در میان این چهل شرکت حضور دارد که 26 میلیون و پانصد هزار یورو ارز دریافت کرده است، گفت: بعد از بررسی دقیق مشخص شده است 15 هزار گوشی وارداتی توسط این شرکت 2 میلیون تومان گران تر از عرف فروخته شده و متاسفانه 5 هزار گوشی را نیز انبار کرده بود.

 

 وی تاکید کرد: برخی از شرکت‌هایی که در این فهرست وجود دارند، اخیر ثبت شده و در میان آنها شرکت هایی هستند که یک ماه بیشتر از ثبت نام آنها نمی گذرد .

 

 بررسی های خبرآنلاین نشان می دهد هیچ سابقه و اطلاعات ثبتی درباره برخی شرکت های دریافت کننده ارز 4200 تومانی برای موبایل وجود ندارد.

 

درستی در پاسخ به این سئوال که وضعیت بازار موبایل در شرایط کنونی چگونه است؟ گفت: فعالیت بازار عادی است.هر چند خرید و فروش اندک است اما با این حال شرایط غیر عادی چند روز قبل در بازار علاء الدین و ... برطرف شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------