ترامپ از اوپک انتقاد کرد/ اروپایی‌ها به تحریم تهدید شدند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رییس جمهور آمریکا با انتقاد از اوپک، به این گروه صادرکننده نفت هشدار داد دست از مداخله در بازارهای نفت بردارد. 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه ای که روز یکشنبه از شبکه فاکس نیوز پخش شد، همچنین شرکت‌های اروپایی را که در ایران فعالیت می‌کنند تهدید کرد تحریم خواهند شد.

 

رییس جمهور آمریکا روز شنبه در توییتی نوشته بود: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی با تولید بیشتر نفت موافقت کرده است. کاخ سفید چند ساعت بعد از این اظهارات رییس‌جمهور عقب نشینی کرد و گفت: پادشاه عربستان گفته است کشورش در صورت لزوم تولید نفت را افزایش خواهد داد.

 

قیمت نفت روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به متاثر شدن صادرات نفت ایران از بازگشت تحریم‌های آمریکا و کمبود عرضه در برابر رشد چشمگیر تقاضا، صعود چشمگیری پیدا کرده بودند.

 

رشد قیمت‌های بنزین نیز ممکن است در آستانه انتخابات نوامبر دردسر سیاسی برای ترامپ ایجاد کند.

 

ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اوپک را که عربستان بزرگترین صادرکننده آن است، مسئول بالا رفتن قیمت‌های نفت خواند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کسی بازارهای نفت را دستکاری می‌کند، گفت: این کار اوپک است و آنها بهتر است این کار را متوقف کنند زیرا ما از بسیاری از این کشورها حمایت می‌کنیم.

 

بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین گفت تا پس از انتخابات کنگره در نوامبر، قرارداد تجاری جدید نفتا با کانادا و مکزیک را کامل نخواهد کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------