واکنش بانک مرکزی به ناهمخوانی عنوان شرکت‌ها با کالا‌های وارداتی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بانک مرکزی

واکنش بانک مرکزی به ناهمخوانی عنوان شرکت‌ها با کالا‌های وارداتی: زمانی که سازمان توسعه تجارت واردات را تأیید کرد، بانک مرکزی مکلف به تامین ارز است / فهرست دوم واردکنندگان با ارز دولتی بزودی منتشر می‎شود

سخنگوی بانک مرکزی گفت: فهرست دوم اسامی شرکت‌هایی که برای واردات کالا‌ها، ارز یا دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند به زودی منتشر می‌شوند . 

کریمی با اشاره به اعلام فهرست نخست این شرکت‌ها از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برای این شرکت‌ها ارز مورد نیاز تخصیص و سپس تأمین شده است .

 

وی گفت : قرار است به زودی وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست دوم این شرکت‌ها را در اختیار بانک مرکزی قرار دهد و ما آن را اعلام می‌کنیم .

 

کریمی افزود: ثبت سفارش کالا‌ها به وسیله سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و در گروه کالایی تعریف شده و مجاز انجام شده و گواهی ثبت آماری آن تهیه و به بانک مرکزی ارائه شده است.

 

وی درباره ناهمخوانی عنوان شرکت‌ها با کالا‌هایی که با ارز 4200 تومانی وارد کرده اند گفت: زمانی که واردات کالایی را سازمان توسعه تجارت تأیید و گواهی ثبت آماری آن را به بانک مرکزی اعلام می‌کند این بانک مکلف است ارز مورد نیاز را اختصاص دهد.

 

اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور نیز درباره فهرست اسامی شرکت‌های وارد کننده کالا با ارز دولتی گفت: در قانون وظیفه‌ای برای این سازمان در خصوص نظارت بر ثبت سفارش یا تخصیص ارز یا وارات کالا تعریف نشده است، اما پس از انتشار فهرست ممکن است تخلفاتی صورت گرفته باشد که اگر آن تخلف به ما اعلام شود پیگیری می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر ثبت سفارش واردات درباره کالای خاصی باشد و کالای دیگری وارد شده باشد وارد کننده تخلف کرده است افزود: سامانه جامعی برای شفافیت در ثبت سفارش، تخصیص ارز، نوع کالا و واردات وجود ندارد.

 

اسفنانی گفت: ممکن است برخی از شرکت‌هایی که نامشان در فهرست نخست بانک مرکزی اعلام شده است در اساسنامه شان مجوز ورود کالا‌های اشاره شده را داشته باشند که این تخلف نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------