عضو کمیسیون عمران مجلس: قیمت مسکن ۲۰ درصد کاهش می‌یابد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نمی توان همه علل منتهی به گرانی مسکن را به دلالی ربط داد، گفت: مسکن با بی تدبیری و بی برنامگی مسئولان گران شد.

 به گزارش تسنیم؛حسن خسته‌بند با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص این‌که دلالی و همچنین ایجاد جو روانی از سوی برخی مشاوران املاک عاملی اصلی گرانی مسکن است، اظهار کرد: دلالی یک قسمت مهم از واقعیت گرانی مسکن است، اما همه علل گرانی به این موضوع بر نمی گردد.

 

وی با بیان این‌که بخش زیادی از گرانی مسکن ناشی از نگه داشتن فنر قیمتی به مدت سالیان متمادی در این حوزه و رها شدن یک باره آن است، افزود: اکنون با رها شدگی فنر قیمتی در بخش مسکن قیمت های حبابی بسیاری در این بازار شکل گرفته است.

 

وی با انتقاد از روند سرایت گرانی به بازارهای مختلف، تصریح کرد: در حال حاضر گرانی مصالح ساختمانی در همه بخش ها یکی از معضلاتی است که تاثیرات منفی بر بازار مسکن داشته است.

 

وی با بیان این‌که بی برنامگی بیش از هر عامل دیگری بر حجم حباب قیمت مسکن افزوده است، تصریح کرد: عدم ساخت و ساز مسکن به اندازه نیاز کشور در سال های اخیر نیز از عمده دلایل دیگر گرانی مسکن است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه ساخت سالی 800 هزار واحد مسکونی در کشور می تواند تا حدودی به ثبات قیمتی در بازار مسکن کمک کند، گفت: متاسفانه سرمایه های سرگردان نیز عامل مهم دیگری هستند که وضعیت بازار را نامطلوب کرده اند. با رویه فعلی پیش بینی ها به سمت وخیم تر شدن وضعیت بازار مسکن هدایت می شود.

 

خسته‌بند اظهار کرد: شاید در برهه ای قیمت مسکن کاهش یابد اما با این وضعیت تنها 20 درصد کاهش قیمت خواهیم داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------