موز هم دلار گرفت هم صدرنشین گرانی شد!



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , موز

در حالیکه موز بیش از ۳۶ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات دریافت کرده است، قیمت آن بیش از ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به آن پاسخگو باشند. 

به گزارش ایسنا، با انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز رسمی از سوی بانک مرکزی که به دستور رییس‌جمهور صورت گرفت، مشخص شد که ۲۸ شرکت توانسته‌اند ۳۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۲۵ یورو ارز دولتی برای واردات موز دریافت کنند که در بین دیگر محصولات رقم بالایی محسوب می‌شود. این در حالی است که این میوه وارداتی با افزایش بی‌سابقه‌ای قیمت مواجه شده است که دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به آن حساس باشند.

 

چراکه بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به هشتم تیر ماه، هر کیلوگرم موز در سطح شهر تهران به صورت میانگین به قیمت ۶۵۷۱ تومان عرضه شده است که قیمت آن نسبت به هفته مشابه سال قبل ۵۵.۷ افزایش داشته است.

 

حال سوال اینجاست که چرا واردکنندگان موز با وجود دریافت ارز با نرخ دولتی این میوه پر مشتری را تا این حد گران در بازار عرضه کرده‌اند و در این میان جای ناظران و دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و تعزیرات حکومتی خالی است.

 

- طبق اعلام بانک مرکزی شرکت‌هایی که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کره گرفته‌اند، بدین شرح است:

 

کد یا شناسه ملی - نام شخص یا شرکت - کد بین‌المللی - کالا - مجموع ارز دریافت شده از بانک مرکزی(یورو) - مجموع ارز دریافت شده از نیما(یورو)

 

  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , موز

   اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , موز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------