آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کره جنوبی نفت یک شرکت آمریکایی را جایگزین نفت ایران کرد



کره جنوبی به این دلیل که این مشتری عمده نفت آسیایی به دنبال جایگزینی نفت ایران است، چهار برابر نفت CPC Blend بیشتری در سال ۲۰۱۸ نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته وارد کرده است. 

منابع آگاه نزدیک به کره جنوبی گفته‌اند: واردات این کشور آسیایی از ایران به کمترین حد خود در سه سال گذشته در ماه سپتامبر خواهد رسید.

 

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، منابع نزدیک به بخش حمل و نقل و تجارت کره جنوبی اعلام کردند: کره جنوبی به این دلیل که این مشتری عمده نفت آسیایی به دنبال جایگزینی نفت ایران است، چهار برابر نفت CPC Blend بیشتری در سال ۲۰۱۸ نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته وارد کرده است.

 

بر اساس این گزارش کره جنوبی سه درصد از نفت جهان را مصرف می‌کند و خرید نفت CPC Blend در پی اعلام آمادگی پالایشگاه‌های این کشور برای قطع واردات از ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا از ماه نوامبر رو به افزایش است.

 

منابع آگاه گفته‌اند: واردات این کشور آسیایی از ایران به کمترین حد خود در سه سال گذشته در ماه سپتامبر خواهد رسید.

 

بر اساس این گزارش کاهش محسوس واردات نفت سئول از ایران در ماه می اتفاق افتاد یعنی زمانی که خرید آنها به ۱۷۹ هزار و ۴۴۴ بشکه در روز رسید. این میزان از هر زمانی از ژانویه ۲۰۱۶ به بعد کمتر بوده است.

 

نمودار زیر میران خرید نفت خام کره جنوبی از ایران در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نمایش داده شده.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت

«رویترز» در ادامه نوشت: با کاهش خرید نفت از ایران، انتقال نفت خام بلند CPC Blend به کره شمالی از ماه می بالا رفته است. کره جنوبی ۴ میلیون تن نفت CPC Blend در ماه ژانویه تا جولای امسال خریداری کرده است. این در مقایسه با یک میلیون تن خرید آنها درمدت مشابه سال گذشته رکورد بالایی به حساب می‌آید.

 

نمودار زیر آمار خرید نفت CPC Blend در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توسط کره شمالی را نشان می‌دهد.

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت

بر اساس گزارش «رویترز»، CPC Blend، بیشتر از نفت قزاقستان و ترکیب آن با نفت خام روسیه که از میادین نفتی خزر به دست می‌آید و به واسطه خط لوله CPC Blend که جریان نفت را به ترمینال «یوژنایا اوزریوکا» در دریای سیاه روسیه می‌برد، به این نام شناخته می‌شود. این خط لوله به شرکت آمریکایی «شورون» تعلق دارد.

 

بر اساس این گزارش ظرفیت خط لوله CPC Blend، امسال ۲۰ درصد افزایش داشته و به ۶۷ میلیون تن یا ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. روسیه و قزاقستان انتظار دارند که تولید این خط لوله بعد از توافق اوپک بیشتر شود.

 

به گزارش «رویترز»، تجار آسیایی گفته‌اند CPC Blend به آنها کیفیتی مشابه نفت خام سبک ایران را پیشنهاد داده‌اند.

 

سخنگوی پالایشگاه نفتی «جی سی کالتکس» کره شمالی به «رویترز» گفته: ما از خرید نفت CPC Blend به دلیل اقتصاد و کیفیت خوب استقبال می‌کنیم. ما احتمال در صورتی که در نظر اقتصادی مناسب رشد وترقی باشد به خریدمان از آنها ادامه می‌دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------