آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

مانده صندوق پس‌انداز یکم مسکن کاهش یافت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,صندوق پس‌انداز یکم مسکن
مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن گفت: به دلیل مسائل اقتصادی کسانی که امتیاز را کسب کرده اند در حال خروج مازاد منابع خود از حساب هستند. 

به گزارش صداوسیما، ابوالقاسم رحیمی انارکی در حاشیه همایش توسعه سیاست های مسکن در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار عملکرد بانک عامل بخش مسکن گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات مشکلاتی به وجود نیامده و استقبال مردم کم نشده است.

 

وی ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت واحدهای مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۴ درصد افزایش یافته است و بر اساس این آمار سطح معاملات کاهش یافته است.

 

وی افزود: آمارعملکرد بانک مسکن نسبت به شش ماه سال گذشته حاکی از آن است که در حوزه تعدادی بیش از ۵۴ درصد افزایش پرداخت تسهیلات را داریم و از لحاظ مبلغی نیز ۵۸ درصد افزایش را در نیمه نخست امسال شاهد هستیم.

 

وی افزود: بر اساس آخرین آمار صندوق پس انداز مسکن یکم در هفته گذشته حدود ۱۲۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است. این مسئله نشان می دهد روند استفاده از تسهیلات مسکن خوب است.

 

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن تاکید کرد: ممکن است افزایش قیمت باعث شود تا مقداری از ناحیه کلانشهرها فشار استفاده از تسهیلات به طرف شهرهای میان جمعیتی کشیده شود، به هر حال مکانیسم ها همچنان کار خودش را انجام می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ فقره افتتاح حساب در صندوق پس انداز یکم انجام می شود، اظهار کرد: تنها اتفاقی که در این صندوق افتاده این است که طی یک ماه گذشته کاهش مانده را داشته ایم.

 

وی با بیان این که حدود ۳۶۰ هزار حساب زنده در این صندوق داریم، افزود: به دلیل مسائل اقتصادی به نظر می رسد کسانی که امتیاز را کسب کرده اند در حال خروج مازاد منابع خود از حساب هستند.

 

رحیمی انارکی ادامه داد: یک سری پیشنهادهایی در مورد افزایش سقف تسهیلات از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن و افزایش مدت صدور پروانه های ساختمانی تا ۲۰ سال ارائه داده ایم که در بانک مرکزی در دست بررسی است.

 

وی بیان کرد: منتظر شرایط قطعیت در بازار هستیم تا بتوانیم قابلیت پیش بینی را داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------