وزیر نیرو :امضای توافق ۴۱۱ میلیون یورویی با سوریه



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,وزیر نیرو
وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه‌ای درخصوص ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه خبر داد و گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با وزیر برق سوریه قرار است شرکت‌های خصوصی و فعال ایران در زمینه برق همانند گذشته فعالیت‌هایی را انجام دهند. 

رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای این تفاهمنامه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته ۹۰۰ مگاوات نیروگاه توسط یکی از شرکت‌های ایرانی در شرایط جنگ این کشور ساخته و تحویل داده شد، اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته ارزش تفاهمنامه‌ای که امروز بین دو وزیر به امضا رسیده است، حدود ۴۱۱ میلیون یورو برآورد می‌شود.

 

به گفته وی، بخش دولتی ایران تنها تسهیل کننده فعالیت شرکت‌های خصوصی ایران است و در واقع این شرکت‌های خصوصی ایرانی هستند که در حوزه برق، آبفا و سایر بخش‌های روسیه فعال می‌شوند.

 

وزیر نیرو با بیان این‌که موافقت‌نامه راهبردی بلندمدت بین دو کشور ایران و و سوریه نهایی شده و آماده امضاء است، گفت: با امضای این موافقت‌نامه همکاری‌ها بین دو کشور توسعه بیشتری پیدا می‌کند، اما قبل از انجام مذاکرات نیز بین وزارت برق جمهوری عربی سوریه و ایران ارتباط قوی وجود داشت.

 

وی همچنین از تاکید دو دولت برای احداث نیروگاه ۱۰۵ مگاواتی گاز در منطقه حلب خبر داد و گفت: مذاکرات در این خصوص نیز نهایی شده و به تایید رسیده است.

 

اردکانیان با بیان این‌که عرصه جدیدی از همکاری‌ها مورد بحث و تبادل قرار گرفته است، ادامه داد: قرار شده تا این دو کشور در راستای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز همکاری داشته باشند.

 

وزیر نیرو با بیان این‌که مقرر شد تا احداث یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در دستور کار قرار گیرد، گفت: در حال حاضر مذاکرات انجام شده در حال پیشرفت است.

 

وی با بیان این‌که ۸۰۰ مگاوات نیروگاه‌های مختلف در کشور سوریه در مرحله‌ بازسازی و تعمیرات به ایران معرفی شده است، ادامه داد: قرار شده کار شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و سایر ظرفیت‌های تخصصی موجود در کشور در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند و در این زمینه‌ها کارها را به مراحل نهایی و امضای قرارداد برسانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------