بانک‌ها تبدیل به بنگاه‌های معاملات مسکن شده‌اند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بانک‌ها
خسروی گفت:هم اکنون بانک‌ها عامل اصلی گرانی در بازار مسکن هستند و تبدیل به بنگاه‌های معاملاتی شده‌اند. 

 مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، ؛ با اشاره به اینکه دریافت مالیات از خانه‌های خالی راهکار مؤثری جهت بهبود وضعیت بازار مسکن نیست، گفت: دولت سالیان بسیاری است که به دنبال اجرایی کردن اخذ مالیات از خانه‌های خالی است ولی آمارها نشان می‌دهد که باید راهکار دیگری برای این بخش اجرایی شود.

 

وی از نقش مؤثر بانک‌ها در گرانی مسکن خبر داد و افزود: متأسفانه بانک‌ها عامل اصلی گرانی در بخش مسکن هستند و هم اکنون بانک‌های کشور تبدیل به بنگاه معاملات مسکن شده‌اند.

 

رئیس اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: برخی از بانک‌ها به سراغ ساخت و ساز و یا خرید مسکن رفته‌اند و این در حالی است که بدون پرداخت مالیات این راه را ادامه می‌هند.

 

خسروی به آمار قراردادهای اجاره در 6 ماهه ابتدایی سال اشاره کرد و افزود: از تاریخ 1/1/96 الی 26/6/96، 355 هزار و 176 قرارداد منعقد شده و در 1/1/97 الی 26/6/97، 310 هزار و 684 قرارداد اجاره در کشور منعقد شده و آمارها نشان می‌دهد که میزان اجاره نشینی در سال جاری 12 درصد کاهش داشته است.

 

وی به آمار اجاره در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: از تاریخ 1/1/96 الی 26/6/96، 106 هزار و 82 قرارداد منعقد شده و در 1/1/97 الی 26/6/97، 920 قرارداد منعقد شده که کاهش 14 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

 

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در پایان افزود: دولت باید به جای راهکار اخذ مالیات از خانه‌های خالی نقش نظارتی و رسیدگی به وضعیت املاک بانک‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------