آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

روز پرنوسان بورس با افت اندک شاخص



بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۱ خرداد ماه) با ۷۱۴ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی قرار گرفت و روز پر نوسانی را سپری کرد.

 به گزارش ایرنا، بازار سهام امروز چهارشنبه و در آخرین روز کاری هفته، روند پرنوسانی داشت. معاملات روز جاری با افزایش عرضه‌ها و افت شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار سهام آغاز به کار کرد، اما در ادامه با بهبود تقاضا، از افت شاخص کاسته شد.

 

شاخص بورس هر چند با افت اندک ۷۱۴ واحدی در مدار منفی ماند، اما با ورود خریداران تعداد نمادهای سبز رنگ در نقشه بازار افزایش قابل توجهی داشت که نوید روزهای سبز را می‌دهد.

 

معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۵۹ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال معامله کردند.

 

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با ۷۱۴ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۱ هزار واحد ایستاد.

 

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۳۸ واحد افزایش به ۴۲۹ هزار و ۶۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۸۲۳ واحد رشد به ۲۶۴ ‌هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۲۷۴ واحد افزایش و شاخص بازار دوم سه ‌هزار و ۹۱۰ واحد کاهش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۵۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۸۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۴۳ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۹۶ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۷۶ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۵۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۲۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۴۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با ۳۴۱ واحد،  پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدری (وغدیر) با ۲۱۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۰۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک ملت (وبملت) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۸۴ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

 

در این بازار ۲ میلیارد و ۶۹۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۷۶۶ هزار و ۵۷۰ نوبت بود.

 

نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، بهمن دیزل (خدیزل)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، داروسازی دانا (ددانا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنعتی مینو (غینو)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و بیمه دی (ودی) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------