وزیر راه و شهرسازی: مسیر خانه‌اولی‌ها برای خرید مسکن تسهیل می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,وزیر راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه ریزی برای تقویت سرمایه بانک مسکن با هماهنگی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه از تجهیز همه ظرفیت دولت برای تسهیل خانه دار شدن خانه اولی‌ها خبر داد. 

محمد اسلامی با حضور در نشستی که بانک مسکن برای هم اندیشی مشترک دولت و مجلس برای تقویت نظام تامین مالی مسکن برگزار کرد، اعلام کرد: به زودی اولین جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت برگزار خواهد شد.

 

اسلامی افزود: طولانی شدن عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر هم به زیان دولت است و هم به زیان ملت بنابراین در دولت عزم جدی وجود دارد تا کارهای ناتمام در این طرح به پایان برسد و موانع موجود در سر راه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای باقی‌مانده در طرح مسکن مهر نیز هر چه سریعتر از میان برداشته شود.

 

وزیر راه و شهرسازی یک موضوع مهم و اساسی در این مقطع را عملیاتی کردن طرح افزایش سرمایه بانک مسکن عنوان کرد و گفت: بخش مسکن و ساختمان یک بخش مهم در اقتصاد کشور است که برای رونق آن، بانک مسکن باید ایفای نقش کند.

 

اسلامی به برنامه ریزی روزهای اخیر در دولت برای تقویت سرمایه بانک مسکن از طریق هماهنگی سه جانبه بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در بازار مسکن، سالانه به ساخت و عرضه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز داریم که حدود ۴۰۰ هزار واحد از آنها باید با حمایت و مساعدت دولت و منابع بانکی ساخته شود. از این رو، به دنبال آن هستیم که سایر بانک های کشور را به عرصه تامین مالی مسکن جذب کنیم تا دامنه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن افزایش یابد.

 

وزیر راه و شهرسازی در این نشست از تعیین تکلیف ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر مازاد در هفته گذشته خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره)، لیست ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر مازاد از ۹۰ هزار واحد مازاد را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم تا به اقشار نیازمند فاقد مسکن واگذار کند. همچنین بنیاد مسکن نیز مسول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک خواهد بود.

 

وی بازآفرینی شهری را مهمترین سیاست دولت در بخش مسکن برشمرد و گفت: بر اساس این سیاست سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای مختلف کشور ساخته و عرضه می شود. همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیز در شهرهای جدید کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخته خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------