توضیحات عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره چرایی احیای کارت سوخت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,کارت سوخت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مجددا می‌خواهد کارت‌های سوخت را وارد چرخه زندگی مردم کند تا در صورت نیاز سوخت را دو نرخی کند و محدودیتی در مصرف به وجود آورد.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازگشت کارت سوخت به چرخه زندگی مردم اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشکلاتی در بحث قاچاق بنزین و افزایش شدت مصرف وجود داشت و در این راستا سیستم هوشمند کارت‌های سوخت راه‌اندازی شد تا از این مشکلات جلوگیری کند.

 

وی افزود: با راه‌اندازی کارت‌های سوخت، نرخ سوخت دو نرخی شد به شکلی که مقدار مشخصی از مصرف با یک قیمت و بیش از آن با قیمت دیگری تامین می‌شد. به دلیل شفاف سازی که در این زمینه انجام گرفت، شدت مصرف انرژی و قاچاق سوخت کاهش پیدا کرد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت جدید زمانی که به روی کار آمد، از سیستم کارت‌های سوخت استفاده نکرد و در این زمینه فکر نمی‌کرد که روزی با مشکلی در بحث سوخت مواجه شود.

 

خادمی ادامه داد: با توجه به عدم استفاده دولت از کارت‌های سوخت، سیستم مصرف سوخت شفاف نیست و دولت مجددا با قاچاق و شدت مصرف مواجه است. در این زمینه با توجه به شرایط به وجود آمده دولت باید نسبت به واردات اقدام کند اما با توجه به شرایط تحریم مشخص نیست که امکان واردات وجود دارد یا خیر.

 

وی با بیان این‌که دولت در ابتدا هیچ اعتقادی به کارت سوخت نداشت، عنوان کرد: دولت با توجه به این شرایط راهی جزء محدودسازی مصرف سوخت ندارد و یکی از این راه‌های محدودسازی استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت مجددا می‌خواهد کارت‌های سوخت را وارد چرخه زندگی مردم کند، تا در صورت نیاز سوخت را دو نرخی کند و محدودیتی در مصرف به وجود آورد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------