رشد مصرف برق کشور بیش از 8 برابر افزایش جمعیت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مصرف برق
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در طی سی سال گذشته سالیانه بطور متوسط بیش از 5.5 درصد رشد مصرف انرژی برق داشته‌ایم، گفت: مقایسه‌ای بین رشد مصرف انرژی الکتریکی و رشد جمعیت پس از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که رشد مصرف برق هم از لحاظ پیک مصرف و هم از لحاظ میزان انرژی الکتریکی مصرفی بیش از هشت بیش برابر افزایش جمعیت بوده است. 

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محمدعلی فرحناکیان با اشاره به اینکه روند مصرف انرژی کشور در طی سه تا چهار دهه گذشته کاملا افزایشی بوده است، یادآور شد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی پیک مصرف برق کشور ما حدود سه هزار و 600 مگاوات بوده است که این رقم در تابستان سال جاری از مرز 57 هزار مگاوات نیز عبور کرد.

 

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو تصریح کرد: اگر جمعیت ما نسبت به پیش از انقلاب 2.5 برابر شده است در مقابل پیک مصرف ما حدود هشت برابر شده است و علاوه بر این رشد سرانه مصرف انرژی الکتریکی نیز تقریبا به همین نسبت اضافه شده است.

 

فرحناکیان تاکید کرد: بر اساس آماری که آژانس بین‌المللی انرژی در سال 2017 منتشر کرده است کشور ما از نظر تاسیسات تولید برق رتبه 14 دنیا و رتبه نخست منطقه خاورمیانه و غرب آسیا را به خود اختصاص داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------