دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین‌سازی آب دریا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از حمایت بخش خصوصی در پروژه‌های شیرین‌سازی آب و انتقال به حاشیه ساحل و سپس نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: با ایجاد بسته‌های حمایتی قطعا حضور بخش خصوصی در این عرصه پررنگ‌تر خواهد شد. 

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این مساله که اکنون با دولت و مجلس شورای اسلامی به‌طور جدی به دنبال ایجاد راهکارهایی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی در حوزه شیرین‌سازی آب دریا هستیم، اظهار کرد: هدف این است تا از این طریق بتوانیم مشکل کمبود آب مناطقی را که با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند حل کنیم.

 

وی ادامه داد: هدف این است که با ایجاد سازوکارهایی اقداماتی را انجام دهیم تا نوسانات ارزی دغدغه بخش خصوصی نباشد و این بخش چالشی در حوزه قیمت تمام شده آب نداشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این راستا انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در ساحل جنوب کشور بیش از یک میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریا هدف‌گذاری شده است.

 

رضا اردکانیان - وزیر نیرو - نیز اخیرا اعلام کرد که در زمینه آب‌شیرین‌کن‌ها، ۱۴۲ قرارداد مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌ای بالغ‌ بر ۷۳۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و وزارت نیرو برنامه‌های ویژه‌ای را برای این موضوع در نظر گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------