الیاس حضرتی: تا زمانی که ارز نیما کاهش نیافته نباید توقع کاهش قیمت‌ کالاها را داشت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,الیاس حضرتی
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش و افزایش قیمت کالاها ارتباطی با قیمت ارز در بازار آزاد ندارد، گفت که اغلب این کالاها از ارز نیمایی استفاده می‌کنند که قیمت آن هنوز کاهش نیافته است. 

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق آمار بانک مرکزی تورم تا پایان مهرماه سال جاری ۳۶ درصد بوده است. از سویی کارخانجات ارز نیمایی را با قیمت ۷ و نیم تا ۸ هزار تومان دریافت می‌کنند در حالی که قبلا قیمت ارز دریافتی آنها ۳ هزار و ۵۰۰ هزار تومان بوده و بنابراین این رقم برای آنها حدود دو برابر شده است.

 

نماینده تهران با بیان اینکه قیمت ارز نیما هنوز کاهش نیافته، اضافه کرد: بنابراین افزایش و کاهش قیمت کالاها ربطی به قیمت ارز در بازار آزاد ندارد. وقتی کسانی که می خواهند کالاها برای کارخانجات شان وارد کند از همین ارز نیما استفاده می کنند چه انتظاری داریم که قیمت کالاها ارزان شود.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که ارز نیما کاهش نیافته نباید توقع کاهش قیمت ها را داشته باشیم زیرا مواد اولیه با همین قیمت تهیه می‌شود و بنابراین قیمت تمام شده کالاها نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------