قیمت متعارف آپارتمان‌های میان‌متراژ در مناطق مصرفی



تقریبا از تمام مناطق مصرفی تهران می‌توان به‌عنوان کانون عرضه آپارتمان‌های میان‌متراژ با ارزش حول و حوش یک میلیارد تومان یاد کرد. 

به گزارش  دنیای اقتصاد ، بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن حدود ۸ درصد از معاملات انجام شده در ماه میانی پاییز در پایتخت با قیمت کل حول و حوش یک میلیارد تومان انجام شده است.

 

بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن در بازه قیمتی ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نشان می‌دهد عمده واحدهای مسکونی میان‌متراژ در مناطق متوسط و مصرفی شهر در این بازه قیمتی عرضه شده‌اند و این یعنی خانواده‌های فرزنددار و متقاضیان تبدیل به احسن که عمدتا به دنبال خرید آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ مترمربعی هستند باید حول و حوش یک میلیارد تومان بودجه برای خرید خود در نظر بگیرند. 

 

البته مناطق نیمه جنوبی پایتخت عمدتا بخش ارزان‌تر بازار مسکن را تشکیل می‌دهند و با حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان نیز امکان معامله آپارتمان میان‌متراژ در این مناطق وجود دارد؛ اما قیمت‌گذاری در محدوده‌های پرمتقاضی بازار مسکن نظیر مناطق چهار، پنج، شش، هفت، هشت، ۱۳ و بخش مصرفی منطقه دو عمدتا در سطحی است که خرید آپارتمان میان‌متراژ با بودجه کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان را دشوار می‌کند. در عین حال خرید آپارتمان‌های میان‌متراژ با سن بنای بالای ۳۰ سال در مناطق مصرفی نیز با بودجه‌های کمتر از حد یک میلیاردی ممکن است، چراکه اغلب این بناها فرسوده محسوب می‌شوند و به‌صورت تک‌واحد قابل معامله به بهای «زمین» نیز نیستند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , آپارتمان‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------