آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

کدام عوارض و تعرفه ها در سال 98 افزایش می یابد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , تعرفه و عوارض
بررسی جداول تعرفه و عوارض تعیین شده در لایحه بودجه 98 نشان می دهد، مبالغ صدور دفترچه بیمه سلامت و کارت هوشمند افزایش یافته اما عوارض خروج از کشور تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه 98 صبح امروز (سه شنبه) از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

 

تعرفه های درآمدی یکی ازبندهای مورد توجه در لایحه بودجه سال آینده است. 49 موضوع در جدول تعرفه های درآمدی لایحه بودجه 98 تنظیم شده که درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر، صدور انواع کارت معافیت خدمات سربازی، درآمد حاصل از حق الثبت دارو و صدور کارت هوشمند ملی است.

 

حذف خرید سربازی

طرح خرید سربازی در لایحه بودجه 98 حذف شد ضمن آنکه درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی یکی از بندهای درآمدی لایحه بودجه سال آینده است که نسبت به امسال تغییری نکرده است.

 

صدور کارت معافیت برای افراد با تحصیلات دکترای تخصصی و مشمولان ایرانی خارج از کشور یک میلیون و 300 هزار تومان، تحصیلات دکترای حرفه ای و کارشناسی ارشد یک میلیون و 40 هزار تومان، کارشناسی و فوق دیپلم و دیپلم 325 هزار تومان، زیر دیپلم 97 هزار و 500 تومان و مددجویان کمیته امداد نیز پنج هزار تومان است.

 

ثابت ماندن میزان عوارض خروج مسافر

در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور نسبت به قانون بودجه امسال تغییری نکرده است. براین اساس عوارض خروج برای هر نفر 220 هزار تومان، زائران عمره مفرده و حج 110 هزار تومان است.

 

عوارض خروج هوایی زائران عتبات عالیات 37 هزار و 500 تومان و عوارض زمینی زائران 12 هزار و 500 تومان است. زائران اربعین از 24 شهریورماه تا 12آبان ماه 98 که از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق ازکشور خارج می شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

 

 هزینه تعویض پلاک سال آینده

در لایحه بودجه سال آینده تعرفه واگذاری و تعویض پلاک وسایل نقلیه تغییری نکرده و برای خودرو 100 هزار تومان و موتورسیکلت 25 هزار تومان است.

 

هزینه صدور کارت هوشمند ملی 25 هزار تومان

درآمد حاصل از ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی در لایحه بودجه 1397 کلید خورد و مبلغ آن 20 هزار تومان تعیین شد. براین اساس در لایحه بودجه 98 نیز ثبت نام کارت هوشمند ملی 25 هزار تومان تعیین شده است. در صورت مفقودی برای صدور مجدد کارت در نوبت اول 50 هزار تومان، در نوبت دوم 70 هزار تومان و در نوبت های بعد 100 هزار تومان مقرر شده است.

 

تعرفه صدور دفترچه بیمه سلامت

در لایحه بودجه سال آینده، هزینه تعویض دفترچه بیمه سلامت سه هزار تومان، صدور مجدد دفترچه بیمه در صورت مفقود شدن در نوبت اول 9 هزار تومان و در نوبت های بعدی 18 هزار تومان است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------