تقاضای جدید در بازار اجاره‌بها



اگرچه تعداد فایل‌های عرضه شده در بازار اجار‌ه‌بها در فصل زمستان در مقایسه با نیمه اول سال کمتر است، اما قیمت پیشنهادی مناسب آنها سبب شده عده‌ای از مستاجران به جابه‌جایی و تبدیل به احسن محل سکونت استیجاری خود در این ایام رغبت نشان دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد ، در ماه‌های اخیر میزان مراجعه به بنگاه‌ها بابت اجاره آپارتمان مسکونی بسیار اندک بوده است و به همین خاطر شاهد رسوب فایل‌های اجاره عرضه شده در حال حاضر به مدت بیش از یک ماه و بعضا تا چهار ماه هستیم. این ماجرا سبب شده موجران ناگزیر به تعدیل اجاره‌بهای پیشنهادی خود شوند. به دنبال این اتفاق مشاوران املاک می‌گویند عده‌ای از مستاجران با وجود اینکه موعد قراردادشان فرا نرسیده و هنوز دو تا چند ماه مهلت دارند، تصمیم به جابه‌جایی قبل از شروع سال جدید گرفته‌اند.

 

این افراد در زمان مراجعه به بنگاه‌ها شرایط خود را اعلام و موجودی واحدهای اجاری در فایل‌ها را بررسی می‌کنند تا در صورتی که امکان جابه‌جایی با بودجه و شرایط خود را داشته باشند، یک ماه زودتر از زمان نقل و انتقال موضوع را با موجر فعلی خود در میان بگذارند تا به این ترتیب مقدمات جابه‌جایی آنها فراهم شود.

 

با این حال جابه‌جایی زودتر از موعد همیشه ممکن نیست و بستگی به توافق مالک و مستاجر در زمان عقد قرارداد نیز دارد. ممکن است توافق شده باشد که دو ماه زودتر طرفین موظف به اعلام قصد فسخ خود شده باشند یا هر توافق دیگری صورت گرفته باشد. بنابراین امکان جابه‌جایی زودتر از موعد برای تمام مستاجران فراهم نیست؛ ضمن اینکه این روش دردسرهایی هم از بابت تنظیم زمان اخذ مبلغ رهن از موجر قبلی و پرداخت آن به موجر جدید دارد. با این همه مشاوران املاک می‌گویند اگر این بخش از تقاضای اجاره از بازار مسکن فعلی حذف شود، تعداد مستاجران در جست‌وجوی ملک از همین مقدار که هست نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------