حجم معاملات مسکن در روزهای اخیر



رکود مسکن به حدی عمیق شده که اغلب مشاوران املاک از کاهش شدید میزان مراجعه خریداران و همین‌طور فروشنده‌ها به بنگاه‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد ، خرید و فروش آپارتمان مسکونی در تهران در حالی از رونق افتاده که مشاوران املاک معتقدند اگر بازار بخواهد رفتار سنتی همیشگی را داشته باشد، قاعدتا از یک ماه آینده باید منتظر افزایش دمای معاملات در بازار مسکن شب عید باشیم. با این حال عمده مشاوران املاک که «دنیای اقتصاد» از آنها درباره شرایط کنونی و چشم‌انداز تا پایان سال ۹۷ بازار مسکن پرس و جو کرده است، بر این باور هستند که بازار مسکن شب عید امسال هیچ شباهتی به سال گذشته و حتی سال ۹۵ نخواهد داشت و به احتمال زیاد سطح معاملات از بهمن و اسفند حداقل از دو سال گذشته کمتر خواهد بود.

 

در سال ۹۵ با وجود اینکه برخی از کارشناسان بازار را همچنان رکودی توصیف و البته عده‌ دیگری هم آن را در فاز «پیش‌رونق» ارزیابی می‌کردند، ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در پایتخت معامله شد. در اسفند ۹۶ که ماه‌های آغازین اوج‌گیری قیمت مسکن محسوب می‌شد و بازار خود را برای ثبت بیشترین جهش در ماه‌های بهار و تابستان آماده می‌کرد نیز، ۱۲ هزار و ۳۰۰ آپارتمان مسکونی در تهران خرید و فروش شد.

 

با این حال در حال حاضر با توجه به سطح ۶ هزار و ۸۰۰ واحدی معاملات در آذر ماه، اغلب مشاوران املاک بر این باورند که حتی با وجود حرارت بیشتر بازار مسکن در شب عید نوروز نباید منتظر تکرار آمارهای سال‌های گذشته از معاملات باشیم. استدلال آنها این است که متقاضیان مسکن با مشاهده ادامه رشد تدریجی قیمت مسکن به شکل پیاپی در ماه‌های اخیر، قاعدتا اگر قدرت خرید کافی داشتند باید زودتر از اینها خرید خود را انجام می‌دادند. اما از آنجا که آنها از اواخر تابستان مسیر خروج از بازار مسکن را انتخاب کرده‌اند، در شب عید نوروز نیز نباید منتظر بازگشت آنها باشیم.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------