نارضایتی عربستان از روند آهسته کاهش تولید نفت روسیه



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,وزیر انرژی عربستان
وزیر انرژی عربستان سعودی در گفت و گو با یک شبکه آمریکایی، اظهار کرد که روسیه کندتر از آنچه وی مایل بوده است، تولید نفت خود را کاهش می‌دهد. 

به گزارش ایسنا، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی به شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" گفت: وی درباره این که اوپک و شرکایش به اهداف کاهش تولید برای متعادل کردن بازار نفت در سال ۲۰۱۹ دست پیدا کنند، خوش‌بین است با این حال روند کاهش تولید برخی از کشورهای مشارکت کننده در این پیمان، آهسته‌تر از حد انتظار بوده است.

 

فالح در ابوظبی در پاسخ به این پرسش که بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک برای متعادل کردن بازار در سال جاری چه اقدامی انجام خواهد داد؟ به "سی ان بی سی" گفت: ما تولیدمان را به حد کافی کاهش داده‌ایم. نه تنها عربستان سعودی بلکه سایر کشورها نیز تولیدشان را کاهش داده‌اند. من از اماراتی‌ها شنیده‌ام و با همکارانم در عراق صحبت کرده‌ام. آنها نیز به کاهش تولید نفت اقدام کرده‌اند.

 

وی سپس به عملکرد روسیه که بزرگترین تولیدکننده غیراوپک است و در پیمان کاهش تولید شرکت دارد، اشاره کرد و گفت: روسیه کاهش تولید نفت را آغاز کرده اما روند آن آهسته‌تر از حدی بوده که وی مایل بوده است مشاهده کند.

 

اوپک به همراه تولیدکنندگان غیراوپک شامل روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، توافق کرده‌اند در نیمه اول سال میلادی جاری تولیدشان را مجموعا ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

 

روسیه تمایل چندانی به کاهش تولید نداشت زیرا به شدت به درآمد صادرات نفت متکی است با این حال با این کاهش همراهی کرد. این کشور عمده کاهش تولید را به سعودی‌ها واگذار کرد. روسیه که در اواخر سال ۲۰۱۶ همکاری با اوپک را برای تثبیت قیمت نفت آغاز شد و با عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت توافق کرد، اغلب اعلام کرده که با قیمت ۶۰ دلار هر بشکه نفت می‌تواند نیازهای اقتصادی خود را تامین کند.

 

مسکو در دسامبر اعلام کرد تولیدش را در ژانویه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد در حالی که سعودی‌ها متعهد شده‌اند تولیدشان را ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------