قیمت مسکن در شهرهای جدید نصف دیگر شهرها است



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی تولید و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در شهرهای جدید را کمک به ایجاد تعادل در بازار مسکن دانست و گفت: متوسط قیمت مسکن در شهرهای جدید ۵۰ درصد کمتر از سایر شهرها است. 

به گزارش ایسنا، حبیب الله طاهر خانی درحاشیه بازدید وزیر راه وشهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: متوسط قیمت مسکن در شهرهای جدید ۵۰ درصد کمتر از دیگر شهرها است. اگر عرضه مسکن به اندازه کافی باشد، بازار، خود را هماهنگ می‌کند و قیمتها متعادل می‌شود.

 

وی افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که وظیفه داریم تا سال ۱۴۰۰ بسازیم، ساخت ۶۰ هزار واحد را در سال جاری آغاز کرده‌ایم.

 

او در تشریح این مدل گفت: زمین و پروانه ساختمانی آورده شرکت عمران شهرهای جدید است و ساخت نیز برعهده سازندگان قرار دارد؛ بدین ترتیب در ابتدای کار هزینه اضافی به سازندگان تحمیل نمی‌شود و بعد از تکمیل واحدها ۵۰ درصد سهم ما می‌شود و ۵۰ درصد دیگر به سازنده تعلق می گیرد.

 

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که سازندگان در پیشرفت ۳۰ درصدی می توانند اقدام به پیش فروش واحدها کنند گفت: بعد از آماده شدن خانه ها بخشی از آنها را عرضه می کنیم و بخش دیگر را در قالب برنامه های حمایتی در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار می دهیم.

 

وی با اشاره به مذاکرات با بانک مسکن برای ارائه تسهیلات به سازندگان در قالب طرحهای مشارکتی گفت: با بانک مسکن صبحت کردیم که تسهیلات با نرخ ۱۴ یا ۱۶ درصد به سازندگان پرداخت کند. البته نقدینگی در جامعه زیاد است و به همین دلیل بسیاری از سازندگان نیازی به دریافت وام ندارند  و می‌تواند در طرحهای ما سرمایه گذاری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------