صدور کارت های بازرگانی، این بار برای رقابت های انتخاباتی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,صدور کارت های بازرگانی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: برخی اتاق های بازرگانی استان ها، از یک سال پیش به صورت غیرقانونی اقدام به صدور کارت های عضویت و بازرگانی کرده اند تا امروز در انتخابات اتاق های استانی از آنها استفاده کنند.

«عدنان موسی پور» امروز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: کل کارت های صادر شده توسط یکی از اتاق های بازرگانی استان ها در طول 40 سال گذشته، 60 عدد بوده اما این اتاق در طول یک ماه برای شرکت در انتخابات، 600 کارت صادر کرده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون پرونده پنج اتاق بازرگانی استان ها در کمیته انضباطی اتاق ایران باز است، گفت: بخش خصوصی که خود مطالبه گر شفافیت است، نباید با تسامح و مصلحت اندیشی از کنار چنین مفسده ای بگذرد.

 

موسی پور که ریاست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را به عهده دارد، گفت: افراد در شرایطی با داشتن کارت عضویت و کارت بازرگانی امکان شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی را پیدا می کنند، که هر فرد بدون هیچ پشتوانه فعالیت اقتصادی و فقط با پرداخت حق عضویت 450 هزار تومانی، می تواند کارت عضویت یک اتاق را دریافت کند.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: این کارت ها ابزاری شده است تا برخی افراد سالها به عنوان عضو هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی ماندگار شوند و مسیر برای چهره های جدید باز نشود.

 

«غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز (چهارشنبه) در نامه‌ای به اتاق‌های استانی سراسر کشور از آنها خواست به منظور دسترسی آزاد به اطلاعات برای کلیه داوطلبان عضویت در نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان، مشخصات واجدان شرایط رأی دادن را منتشر کنند.

 

در نامه رئیس اتاق ایران آمده است: به منظور برقراری فرصت مناسب و برابر دسترسی آزاد به اطلاعات برای کلیه داوطلبان عضویت در نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان، لازم است اتاق‌ها نسبت به انتشار و اعلام مشخصات واجدین شرایط رأی دادن (دارندگان کارت‌های بازرگانی و عضویت معتبر) در وب‌سایت‌های خود از زمان شروع قانونی تبلیغات نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بر اساس اعلام انجمن نظارت بر انتخابات دوره نهم اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، متقاضیان ثبت نام تا پایان وقت اداری امروز چهارشنبه 26 دی‌ماه 1397 فرصت دارند که با ارائه مدارک لازم برای تکمیل فرآیند ثبت نام، اقدام کنند.

 

همچنین قرار است انتخابات از ساعت 8 تا 18 روز شنبه 11 اسفندماه 1397 در محل اتاق‌های سراسر کشور برگزار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------