قیمت آجیل بالا رفت بادام زمینی فراوان شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , آجیل
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: قیمت آجیل، بادام کاران این شهرستان را به تولید بادام زمینی بیشتر ترغیب کرد. 

حمید سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه گیلان، با بیان اینکه آستانه قطب تولید بادام زمینی در کشور است، گفت: به دلیل افزایش قیمت آجیل و بازار خوبی که فروش این محصول دارد، رغبت بادام‌کاران به توسعه باغات بادام زمینی بیشتر شده است.

 

وی افزود: شهرستان آستانه اشرفیه دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغات بادام زمینی دارد و به طور میانگین هر ساله ۱۲ هزارتن پیله‌تر بادام زمینی تولید می‌شود.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه برنامه داریم تا هزینه تولید بادام‌زمینی را در این شهرستان کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی باغات و استقرار آبیاری تحت فشار یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب و در نتیجه کاهش هزینه تولید محصولات است.

 

وی با بیان اینکه مکانیزاسیون و تولید بادام‌زمینی در هر سه مرحله کاشت، داشت و برداشت این محصول نیز یکی از راهکارهای اصلی کاهش هزینه تولید بادام زمینی است، تصریح کرد: برنامه‌های افزایش تولید مکانیزه تولید بادام زمینی به روش بومی‌سازی در شهرستان آستانه اشرفیه در دستور کار قرار گرفته است تا تولید این محصول برای بادام کاران بیش از گذشته صرفه اقتصادی داشته باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اهمیت و توجه مردم مردم به مصرف آجیلی بادام زمینی گفت: به طور متوسط ۴ هزار و صد تن بادام آجیلی در آستانه تولید می‌شود.

 

وی افزود: قاچاق بادام زمینی و واردات این محصول به صورت غیرمجاز، بادام آستانه را در شرایط نامطلوبی قرار داده بود، خوشبختانه اخیراً از ورود کامیون‌های حامل بادام زمینی بدون بارنامه در شهرستان ممانعت به عمل می‌آید و بادام‌های دیگر مناطق در بادام خشک کنی‌های آستانه به نام بادام آستانه وارد بازار نمی‌شوند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------