تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر پرداخت می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از تکلیف دولت و بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بانکی مسکن ۱۰۰ هزارنفر خبر داد. 

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: بانک مرکزی مکلف شد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به کمیته امداد اختصاص دهد و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها را به سازمان بهزیستی در جهت طرح‌های اشتغالزایی مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار اختصاص دهد.

 

وی افزود: همچنین ۲۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد و برای ادای دین زندانیان با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت می‌شود.

 

به گفته وی، طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

 

این نماینده مجلس همچنین اضافه کرد: طبق مصوبه دیگری بنیاد شهید مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر که فاقد شغل هستند کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

 

مفتح ادامه داد: در مصوبه دیگر کلیه شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه پایه و تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی و غیردولتی، تأمین اجتماعی، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، کمیته امداد و سازمان‌های بیمه گر مکلف اند اطلاعات بیمه شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند و شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کنند تا به جای نسخه کاغذی بتوان از نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

 

وی از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که براساس آن دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزارنفر را پرداخت و یارانه تسهیلات را از محل منابع ذیربط تأمین کنند و ایثارگران نیز از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ در پایان اضافه کرد: کمیسیون تلفیق در حال بررسی تبصره‌های پایانی لایحه بودجه ۹۸ است و تلاش می‌شود براساس برنامه زمان بندی گزارش را برای ارائه به صحن علنی آماده کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------