آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

قیمت طلا رکورد هشت ماهه را شکست



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , طلا
قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر ابهامات پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین و انتظارات برای ثابت ماندن نرخ‌های بهره آمریکا، به بالاترین رکورد خود در بیش از هشت ماه اخیر صعود کرد..

 به گزارش ایسنا ،هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۳۱۳.۹۲ دلار صعود کرد.

 

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۳۱۲.۹ دلار ایستاد.ادوارد مایر ، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در این باره گفت: در کوتاه مدت طلا به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد زیرا بانک مرکزی آمریکا لحن منفی در خصوص افزایش نرخ‌های بهره پیدا کرده که ارزش دلار را متزلزل خواهد کرد و از طلا پشتیبانی می‌کند.

 

سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که اواخر روز جاری اعلام خواهد شد و انتظار می‌رود در این نشست به دلیل نشانه‌های کندی اقتصاد آمریکا و تحلیل اعتماد مصرفی و تجاری، سیاست گذاران آمریکایی نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارند.

 

بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را چهار دور افزایش داد و اعلام کرد احتمالاً هزینه‌های استقراض دو مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا خواهد کرد با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند که در رویکردشان برای افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل خواهند کرد.

 

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

 

سرمایه‌گذاران همچنین نگران هستند که اتهامات کیفری علیه شرکت هواوی چین برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مذاکرات تجاری آمریکا و چین را پیچیده کند.بر اساس گزارش رویترز، لیو هی، معاون نخست وزیر چین قرار است روز جاری با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا دیدار کند.

 

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، ماه جاری ۴.۶ درصد رشد کرده است که منعکس کننده تجدید علاقه سرمایه‌گذاران به طلا است.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۴.۵۰ دلار ایستاد. این فلز در ۱۷ ژانویه به رکورد ۱۴۳۴.۵۰ دلار صعود کرده بود.

 

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۵.۹۶ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۱۵ دلار رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------