گوجه‌ فرنگی گران شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , گوجه‌ فرنگی
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان با اشاره به اینکه آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و سیل جنوب کشور باعث افزایش قیمت گوجه در بازار شده گفت: قیمت واقعی هر کیلو گوجه فرنگی بین ۲ تا ۲.۵ هزار تومان است ولی امروز شاهد حباب ۱.۵ تا ۲ هزار تومانی در بازار گوجه هستیم. 

حسن صابری در گفت‌وگو با تسنیم‌، با تایید افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار اظهار کرد: در حال حاضر از یک طرف به دلیل وقوع سیل در جنوب کشور و از طرف دیگر به دلیل آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و صادرات این محصول به خارج از کشور، شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار هستیم و امروز گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار، به 4000 تومان رسید.

 

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم نامه‌نگاری ما با مسئولان ذی‌ربط، مبنی بر اینکه مجوز صادرات گوجه فرنگی تنها برای سرریز مصرف داخلی صادر شود، ولی آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی باعث افزایش قیمت آن در بازار داخلی شد.

 

صابری گفت: این اتفاق برای چغندر نیز افتاده و چغندری که سال قبل به قیمت هر کیلو 500 تومان به فروش می‌رسید به دلیل صادرات آن به کشور عراق، امروز به 4000 تومان رسیده است.

 

وی اضافه کرد: ما امسال نیز یک بار دیگر تاثیر آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی را تجربه کرده بودیم و زمانی که جلوی صادرات این محصول گرفته شد، ظرف 24 ساعت، قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در حدود 1500 تومان کم شد و حتی قیمت رب هم از 18000 تومان به حدود 12000 تومان کاهش یافت.

 

صابری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلوگرم گوجه فرنگی بین 2000 تا 2500 تومان است و متاسفانه اتفاقات اخیر باعث شد تا قیمت گوجه فرنگی دارای حبابی 1500 تومانی تا 2000 شود.

 

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران با انتقاد از عدم هماهنگی مسئولان دولتی با بخش خصوصی برای اعمال سیاست‌گذاری‌ها گفت: به گفته مسئولان، قرار بود ذخیره‌سازی برخی محصولات کشاورزی انجام نشود و آن زمان پرتقال در میدان مرکزی به قیمت 1500 تا 2000 تومان به فروش می‌رسید ولی متاسفانه با خبر شدیم که مسئولان امر به یکباره اقدام به خریداری بیش از 3000 تن پرتقال از قرار هر کیلو 3100 تومان کرده‌اند که این ماجرا باعث شد تا قیمت پرتقال در بازار از 1500 تومان به بیش از 4000 تومان برسد.

 

به گفته وی، برخی اقدامات انجام شده در حوزه خرید میوه و محصولات کشاورزی باعث شده تا قیمت این محصولات به شدت افزایش یابد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------