اما و اگرهای داغ گوشت‌های یخی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , گوشت‌های یخی
رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، گفت: تفاوت قیمت زیاد گوشت گرم با گوشت یخی منجر به افزایش تقاضای مردم شده است. 

به گزارش ایسنا، این روزها مصرف گوشت‌های منجمد به دلیل قیمت ارزانی که دارند، افزایش یافته است. توزیع گوشت قرمز یخی در بازار موجب تشکیل صف‌های طولانی شده است و مشکل به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه برخی از فروشگاه‌ها به نظر می‌رسد برای عدم عرضه به موقع این گوشت‌ها بهانه‌هایی دارند.

 

پدر یک خانواده چهار نفره که در صف گوشت منتظر است تا فروشگاه مذکور در رسانه، در ساعت ده صبح کرکره‌ها را بالا بکشد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: طبق خبری که از رسانه‌های استان منتشر شد، امروز این فروشگاه باید توزیع گوشت یخی را در ساعت ده صبح انجام دهد این درحالیست که ما با اطلاعیه انبارگردانی این فروشگاه درست در زمان توزیع گوشت مواجه شده‌ایم.

 

وی افزود: به دلیل قیمت بالای گوشت گرم مجبور به خرید گوشت یخی هستم و امروز برای دریافت آن چند ساعتی را از مدیرم مرخصی گرفتم.

 

تخلف برخی از فروشگاه‌ها در توزیع گوشت

مادر دو دانش آموز دبستانی که در این صف طویل گوشت ایستاده در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه باید توزیع گوشت با نظارت و کنترل بیشتری صورت بگیرد و حتماً ناظرانی از دستگاه‌های متولی حضور داشته باشند، گفت: هفته گذشته نیز فقط در یکی از فروشگاه‌ها که منتظر خرید گوشت بودم به مدت ۲۰ دقیقه گوشت فروخته شد و صاحب فروشگاه اعلام کرد که سهمیه شأن تمام شده است.

 

وی تصریح کرد: گفته می‌شود، بخشی از این گوشت‌ها که باید به مردم داده شود به رستوران‌داران فروخته می‌شود.

 

یکی دیگر از خریداران گوشت قرمز در صف با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح برای جاگیری در صف از خانه بیرون آمده‌ام، گفت: همه کسانی که از صبح آمدند، نام نویسی کرده‌اند و الان فقط کسانی موفق به خرید گوشت می‌شوند که نامشان در لیست باشد.

 

صف‌های طولانی گوشت در شأن مردم نیست

وی افزود: مسؤولان باید فکری اساسی برای اقلام این چنینی خانوارها داشته باشند و واقعاً در شأن مردم نیست که برای خرید گوشت در صف طولانی بایستند.

 

محمد درویش کردار رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت و گو با ایسنا گیلان علت صف‌های طولانی گوشت یخی در گیلان را افزایش تقاضای مردم برای خرید عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش تقاضای مردم برای خرید گوشت یخی تفاوت زیاد قیمت گوشت‌گرم با گوشت منجمد است.

 

وی افزود: قبلاً چون تفاوت قیمت گوشت گرم با گوشت منجمد زیاد نبود، مردم رغبتی به خرید گوشت منجمد نداشتند. با گران شدن گوشت این روزها مردم ناچارند برای تأمین گوشت خانوار خود در صف‌های طولانی بایستند.

 

سهیمه گوشت منجمد گیلان باید افزایش یابد

درویش کردار با اشاره به اینکه سهیمه‌ای که برای توزیع گوشت یخی برای گیلان در نظر گرفته می‌شود، ثابت نیست و بر اساس محموله‌هایی که مباشرین کشوری تقسیم می‌کنند، به استان تخصیص می‌یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیلان استانی گردشگر پذیر است و ما تعطیلات در پیش داریم باید، این مساله در نظر گرفته می‌شد که مردم مهمان دوست گیلان برای پذیرایی از مسافرین به سهمیه گوشت بیشتری نیاز دارند و این امر به وزارتخانه اطلاع داده شده است.

 

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در خصوص جلوگیری از بروز تخلفات در توزیع گوشت قرمز منجد در فروشگاه‌ها گفت: توزیع گوشت‌ها به فروشگاه‌هایی سپرده شده که دارای دوربین هستند و پرینت فروش گوشت‌ها مشخص است.

 

وی افزود: در زمان توزیع گوشت بازرسان سازمان صمت گیلان در فروشگاه‌ها حضور دارند و به فروشندگان تاکید شده است که به هر فرد فقط یک قطعه گوشت فروخته شود.

 

احتمال فروش گوشت یخی به رستوران‌داران وجود ندارد 

وی در خصوص فروش گوشت منجمد به رستوران‌ها گفت: بروز این تخلف بسیار کم است، مگر اینکه افرادی از خود رستوران‌ها برای خرید یک قطعه‌ای مراجعه کنند که بلا اشکال است. البته این احتمال نیز وجود دارد که از یک خانواده چند نفر برای خرید گوشت اقدام کنند و پس از خریداری گوشت منجمدشان آن را به رستوران‌ها بفروشند.

 

درویش‌کردار تصریح کرد: رستوران‌های استان نیز مرتباً کنترل می‌شوند و در صورتی که گوشت منجمد در آشپزخانه‌شان دیده شود باید برای نوع تهیه آنها توضیح دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------