استانداری تهران: شیوه توزیع گوشت مورد تایید ما نیست



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , استانداری تهران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با انتقاد از شیوه و حجم کنونی توزیع گوشت در این استان بویژه پایتخت گفت: دولت با ارز 4200 تومانی این محصول را تامین می کند اما عده ای سودجو و فرصت طلب اجازه پیدا می کنند که بازار را به هم می ریزند. 

محمد امامی امین روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت ارز را تخصیص می دهد و حجم زیادی از این محصول خریداری می شود اما عده ای سودجو که به دنبال منافع خود هستند این کالا را در حجم زیاد می خرند و با اجیر کردن افرادی، در رستوران ها عرضه می کنند.

 

وی اضافه کرد: این سودجویان گوشتی که دولت با ارز 4200 تومانی برای تامین مایحتاج مردم تامین کرده را در اختیار رستوران ها قرار می دهند؛ خود مردم نیز باید با این افراد برخورد کنند و فرصت عمل به آنان ندهند؛ دولت هم همه تلاش خود را برای مدیریت این مهم به کار گرفته است.

 

امامی امین گفت: تاکنون استانداری تهران در تنظیم بازار مسئولیتی نداشته و در جلسه اخیر در وزارت کشور بنا شد مسئولیت این کار و انتخاب مباشر را به استان تهران بسپارند.

 

وی ادامه داد: منتظر ابلاغ وزارت کشور هستم تا با کمک سایر دستگاههای اجرایی، شیوه توزیع گوشت به شکل مناسب تری ساماندهی شود.

 

معاون استاندار تهران گفت: اینک همه سهمیه گوشت استان تهران در این استان توزیع نمی شود بلکه به سایر استان ها نیز ارسال می شود.

 

به گفته وی در شرایط کنونی همه ازجمله دولت باید کمک کنند و منظور از دولت نیز به معنای همه نهادهای حاکمیتی است تا از این مشکل عبور کنیم.

 

امامی امین گفت: البته حجم عرضه گوشت در روزهای اخیر بویژه در فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار افزایش یافته است.

 

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران نیز امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از کاهش قیمت گوشت از هفته آینده خبر داد و گفت: در هفته های گذشته قیمت گوشت گرم روند افزایشی به خود گرفت که با واردات دام زنده از کشور رومانی این قیمت از هفته آینده کاهش می یابد.

 

به گفته رضا سالمی قرار است 200 هزار راس دام زنده از کشور رومانی وارد کشور شود.

 

وی همچنین جزییات عرضه مجازی گوشت از طریق ارائه کدپستی و تحویل محصولات درِ منازل شهروندان را تشریح و بیان کرد: فعالیت دو فروشگاه اینترنتی در این زمینه از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------