مذاکرات دستمزد۹۸ بزودی آغاز می‌شود/نهایی شدن مزد تا پایان اسفند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مذاکرات دستمزد۹۸
معاون امور روابط کار وزارت کار با بیان اینکه به زودی مذاکرات تعیین دستمزد سال ۹۸ در شورای عالی کار آغاز می شود، گفت: دستمزد سال آینده تا پایان اسفندماه نهایی خواهد شد. 

حاتم شاکرمی در گفتگو با مهر، درباره زمان آغاز مذاکرات تعیین دستمزد ۹۸ کارگران شورای عالی کار اظهار داشت: خوشبختانه هزینه معیشت ماهیانه در کمیته مزد شورای عالی کار با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی هفته گذشته استخراج شد؛ همچنین در حال گزارش‌گیری نرخ تورم از مراجع ذی‌صلاح هستیم تا در مذاکرات مزدی لحاظ شود. 

 

وی، با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای تشکیل جلسات شورای عالی کار با دستور کار تعیین دستمزد ۹۸ هستیم، افزود: اولین نشست این شورا با حضور شرکای اجتماعی به زودی برگزار می شود و طبق قانون فرایند تعیین حداقل دستمزد طی خواهد شد.

 

معاون امور روابط کار وزیر کار، همچنین درباره زمان تعیین دستمزد سال آینده با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله تا پایان اسفند موضوع تعیین دستمزد ۹۸ کارگران نهایی می شود تا مذاکرات دستمزد به بعد از سال موکول نشود.

 

شاکرمی با اشاره به فاصله دستمزد تا معیشت نیز ادامه داد: در جلسه شورای عالی کار به این موضوع پرداخته خواهد شد و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی توافق نهایی حاصل می شود.

 

دستمزد مشمولان قانون کار هر سال در جلسات شورای عالی کار مورد بررسی قرار می گیرد و باید تا پایان اسفند هر سال، دستمزد سال آینده کارگران نهایی و از سوی وزیر کار ابلاغ شود تا در دستمزد فروردین‌ماه مشمولان اعمال شود.

 

بر اساس صورتجلسه هفته گذشته کمیته دستمزد شورای عالی کار، هزینه ماهیانه معیشت خانوار کارگری ۳میلیون و ۷۵۹ هزار و ٢٠٠ تومان تعیین شد. بر این اساس هزینه زندگی در سال جاری نسبت به هزینه زندگی در سال ۹۷ یک میلیون و ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

هزینه معیشت به عنوان یکی از معیارهای سنجش هزینه زندگی، در مذاکرات مزدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------