آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

اعتراف بانک مرکزی آمریکا به کاهش رشد اقتصادی این کشور



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,فدرال رزرو
جروم پاول در جمع نمایندگان مجلس آمریکا اعلام کرد علی‌رغم رشد خوب در نیمه دوم سال ۲۰۱۸، رشد اقتصادی آمریکا به زیر ۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رئیس فدرال رزرو با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصاد آمریکا به مجلس این کشور به تشریح دلایل توقف روند افزایش نرخ بهره توسط این بانک پرداخت.

 

بانک مرکزی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده است افزایش بی‌ثباتی‌ها در سطح سیاسی، نوسانات بازارهای مالی، کاهش رشد اقتصادی چین و کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران، باعث شده است رشد اقتصادی آمریکا علی‌رغم عملکرد خوب نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به زیر سه درصد برسد.

 

پاول که منتقد جنگ تجاری دولت ترامپ با چین است، پیش تر گفته بود اقتصاد آمریکا با قرار داشتن نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطوح سالیان اخیر و تورم نزدیک به سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده بانک مرکزی در وضعیت خوبی قرار دارد. با این حال وی افزوده بود اختلافات تجاری با شرکای تجاری بزرگ آمریکا می‌تواند برای اقتصاد این کشور گران تمام شود.

 

فدرال رزرو با اشاره به تعطیلی ۳۵ روزه دولت در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد این مساله احتمالاً بر روی رشد سه ماه نخست سال اثر منفی خواهد گذاشت. میزان اطمینان فعالان تجاری و مصرف‌کنندگان آمریکایی به اقتصاد این کشور نیز کاهش یافته است و وضعیت مالی آن‌ها برای حمایت از رشد اقتصادی کشور در جایگاه ضعیف‌تری قرار دارد.

 

علی‌رغم آن که نرخ تورم آمریکا در سال گذشته به دو درصد هدف‌گذاری شده توسط فدرال رزرو رسید اما کسری حساب تجاری آمریکا کماکان برروی توانایی این بانک در تغییر نرخ بهره اثر می‌گذارد. پاول با انتقاد از منتشر نشدن آمارهای اقتصادی آمریکا در زمان تعطیلی دولت گفت که آمارها به دلیل وقفه در انتشار، غیر دقیق و ناقص هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------