آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

معمای گرانی گوشت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,ابراهيم درستی
در حال حاضر به‌طور رسمی، بيش از ۱۰۰ واردکننده مجوز واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند و در نهايت باز هم مردم مجبورند گوشت با كيفيت را با نرخ هر كيلو ۱۲۰ هزار تومان بخرند.

به گزارش پول‌نیوز، گوشت قرمز از مرز ۱۰۰ هزار تومان عبور كرد تا كم كم خريد چند كيلو گوشت هم براي خيلي‌ها تبديل به يك رويا شود.

 

در حالي كه بارها و بارها اعلام شده كه واردات گوشت با ارز دولتي انجام مي‌شود تا امكان استفاده از آن براي همه اقشار جامعه فراهم شده باشد، قيمت گوشت هم پا به پاي دلار در ركورد زدن پيش رفته است. سناريوي سال ۹۰ و ۹۱ دوباره تكرار شده شده است و مردم براي خريد گوشت‌هاي ارزان‌تر، دولتي يا يخ زده در صف‌ها به شكل تلخي مي‌ايستند.

 

بررسي‌ها نشان مي‌دهد يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي كه بازار گوشت قرمز با آن مواجه است شبكه توزيع آن است. برای توزیع این کالاي اساسي، شبکه‌ای در میان چند نفر شکل گرفته است كه مي‌توان گفت به نوعي كل بازار را دست گرفته‌اند. در حال حاضر به‌طور رسمی، نزدیک به ۱۰۰ واردکننده مجوز واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند و در نهايت مردم مجبورند گوشت با كيفيت را با نرخ هر كيلو ۱۲۰ هزار تومان بخرند.

 

ابراهيم درستي نايب رييس اتاق اصناف تهران و نماينده وزير صنعت در اتاق اصناف ايران به پول نيوز مي‌گويد: در شرايط جنگ اقتصادي قرار داريم. از طرفي فراموش نكنيم كه خريد بيش از اندازه بازار را ملتهب‌تر مي‌كند. مردم تا حس مي‌كنند جنسي گران شده يا قرار است گران شود براي خريد آن صف مي‌كشند.

 

او درباره وضعيت كالاهاي اساسي و كمبود آن‌ها در بازار شب عيد توضيح مي‌دهد: اصلا اينطور نيست كه براي تامين كالا در بازار شب عيد مشكلي وجود داشته باشد به خصوص در بخش كالاهاي اساسي در بازار جنس فراوان است اگرچه قيمت‌ها گران شده است اما شك نكنيد دولت سبد خانوار را خالي نخواهد گذاشت.

 

درستي درباره روند صعودي قيمت‌ها كه از كنترل دستگاه‌هاي نظارتي خارج شده است، گفت: بدون شك قيمت‌هاي كنوني منصفانه نيست و بايد كنترل شود. بازرسان اتاق اصناف و اتحاديه‌ها در صورت گزارش گراني حتما اقدام خواهند كرد. مردم بايد در اين زمينه با دستگاه‌هاي نظارتي همكاري كنند.

 

او همچنين درباره علت افزايش قيمت‌ها در اين مقطع زماني مي‌گويد: سال قبل با سرمازدگي دست و پنجه نرم كرديم و بسياري از نهاده‌هاي توليد دامداران و كشاورزان از بين رفته است. در كنار اين ما با تحريم‌هاي ظالمانه و تازه آمريكا هم دست و پنجه نرم مي‌كنيم كه اين موضوع بازار دام ما را با مشكل مواجه كرده است. قاچاقچي‌ها هم از اين شرايط سو استفاده كرده و ناگهان قاچاق در حوزه دام زياد شده است تا جايي كه مافيايي براي خارج كردن گوشت از كشور تشكيل شده است.

 

نماينده وزير صنعت توضيح مي‌دهد: دشمن براي بهم زدن شاكله اقتصادي كشور برنامه دارد. مسئولان و مردم بايد دست به دست هم بدهند تا اين بحران پشت سر گذاشته شود. مردم نبايد نااميد شوند. از اين گذر تاريخي‌ها هم عبور خواهيم كرد مثل بقيه گذرها كه با موفقيت پشت سر گذاشتيم

 

او مي‌افزايد: من به عنوان نماينده وزير صنعت در اتاق اصناف ايران مي‌گويم وزارت جهاد و وزارت صمت براي نظارت بر واردات گوشت به توافق رسيدند و از اين به بعد بايد نظارت‌ها روي توزيع انجام شود. شبكه توزيع هم بايد اصلاح شود و واحدهاي صنفي تحت نظر اتحاديه بايد به اندازه كافي گوشت قرمز براي فروش داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------