کاهش سریع و شدید صادرات نفت عربستان به آمریکا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,صادرات نفتی
عربستان سعودی بیش از نیمی از صادرات نفت خود به پالایشگاه‌های گلف کاست آمریکا را نسبت به سال گذشته، کاهش داده است و عرضه نفت این کشور ممکن است بزودی متوقف شود.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی تحت توافق محدودیت عرضه میان کشورهای اوپک و غیراوپک، تحویل نفت به بزرگترین مشتریان آمریکایی خود را کاهش داده است. آمار گمرکی آمریکا که از سوی بلومبرگ گردآوری شده است، نشان می‌دهد شرکت آرامکوی سعودی تنها ۱.۶ میلیون بشکه نفت را در ماه میلادی جاری به خریداران منطقه گلف کاست آمریکا صادر کرده است، در حالی که سال گذشته این رقم ۵.۷۵ میلیون بشکه بود. صادرات این کشور در ژانویه ۲.۶۹ میلیون بشکه بود.

 

اندی لیپو، رئیس شرکت "لیپو اویل آسوشیتس" در هیوستون اظهار کرد: ما ممکن است شاهد به صفر رسیدن صادرات نفت عربستان سعودی به گلف کاست آمریکا باشیم. انتقاد اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از طریق توئیتر نسبت به بالا بودن قیمت نفت، این روند کاهشی را مهار نخواهد کرد و اعضای اوپک و غیراوپک احساس می‌کنند قیمت نفت بسیار پایین است و هر آن چه در توان دارند، برای متعادل کردن بازار انجام خواهند داد.

 

آمار دولتی نشان داد واردات نفت عربستان سعودی به آمریکا هفته گذشته، به ۳۴۶ هزار بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۰ بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------