عرضه 22 هزارتن گوشت قرمز در کشور آغاز شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,گوشت قرمز
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور تعدیل قیمت گوشت قرمز در شب عید، عملیات عرضه 22 هزار تن گوشت گرم و منجمد توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، 'علیرضا رفیعی پور' افزود: انتظار می رود با آغاز توزیع سراسری گوشت قرمز در کشور، کاهش قیمت این فراورده درفروشگاه ها و مراکز عرضه را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، عرضه 20 هزار تن از این برنامه با استفاده از ذخیره گوشت منجمد در گمرکات و 2 هزارتن در قالب مجوز نیمایی و گوشت گرم 4200 تومانی تامین شده است.

 

رفیعی پور خاطرنشان ساخت: توزیع 22 هزار تن گوشت قرمز، علاوه بر توزیع گوشتی است که توسط دامداران و کشتارگاه های کشور همه روزه انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: حدود 90 درصد گوشت قرمزمورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و سالانه حدود 700 هزارتن گوشت قرمز توسط دامداران و مراکز دامپروری کشور تولید و حدود 140 هزار تن گوشت نیز از خارج وارد می شود.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور توضیح داد: این سازمان مدیریت تامین و مسائل بهداشتی گوشت را عهده داراست و در عین حال در حوزه تولید گوشت قرمز ایران رتبه بالایی دارد، اما درحوزه مدیریت بازار نمره مطلوبی کسب نکردیم و باید مهندسان و متخصصان حوزه توزیع و تجارت به این امر کمک کنند.

 

رفیعی پور اضافه کرد: براساس آمارها تاکنون در حوزه تامین گوشت کاهشی نداشتیم زیرا، تعداد راس دام کشتار شده و مقدار خرید براساس تعرفه هایی که به حساب دولت پرداخت شده، شفاف و مشخص است، اما امروز التهاب بازار، ایجاد نگرانی و نارضایتی درمردم بصورت هدفمند در شبکه های اجتماعی جریان سازی شده و پیامد رشد غیر واقعی و حباب گونه قیمت ها را بدنبال دارد.

 

وی اظهارداشت: انتشار شایعه در بازار که نوسان قیمت را دامن زند، ضمن اینکه موجب تردید دامدار برای عرضه دام می شود، احتکار این فرآورده را موجب می شود.

 

رفیعی پور افزود: امروز علاوه بر احتکار کنندگان عمده و حرفه ای که برای 6 ماه آینده گوشت ذخیر می کنند، برخی افراد مصرف کننده عمده و خانگی نیز در دام پدیده احتکار گرفتار شده اند.

 

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای وزارت جهادکشاورزی سالانه 960 هزارتن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که بخش عمده آن از محل تولید داخل و نزدیک 15 درصد آن از محل واردات تامین می شود.

 

وزیر جهادکشاورزی به تازگی اعلام کرد: برای جلوگیری از نابسامانی بازار گوشت قرمز، مقرر شده توزیع گوشت قرمز به شکل هدفمند و زیر نظر ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف کنندگان برسد، براساس این دستورالعمل، انواع گوشت قرمز وارداتی در اختیار اتحادیه ها و تعاونی های مصرف در سراسر کشور قرار می گیرد.

 

پیش از این سازمان دامپزشکی کشور حجم مجوز واردات گوشت را 240 هزارتن انواع گوشت قرمز (گوشت یخ زده گوساله، گوشت گرم گوساله بسته بندی، گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوسفندی و دام زنده گوسفندی) اعلام کرده بود و تاکنون بیش از 120 هزارتن آن به کشور وارد شده است.

 

معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی امروز مجوز واردات برای گوشت قرمز را 300 هزارتن توسط 274 شرکت عنوان کرد.

 

هر کیلوگرم انواع گوشت وارداتی گرم تنظیم بازاری اکنون بین 33 تا 45 هزارتومان عرضه می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------