اولتیماتوم ۳ روزه سازمان حمایت به خودروسازان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,خودروسازان
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ارسال پرونده خودروسازی های بهمن موتور و کرمان موتوربه تعزیرات خبر داد و گفت: به تمام عرضه کنندگان و خودروسازهایی که تعهدات معوق دارند، تذکر می دهیم که در اسرع وقت نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کنند 

به گزارش  تسنیم به نقل از شاتا، عباس تابش با اعلام اینکه پرونده خودروسازی بهمن موتور را به دلیل عدم ایفای تعهدات تحویل بسترن و هاوال حدود 10 روز پیش به تعزیرات ارسال شده است، اظهارداشت: از همین جا به تمام عرضه کنندگان و خودروسازهایی که تعهدات معوق دارند مخصوصا خودروسازان کرمان موتور و کارمانیا تذکر می دهیم که در اسرع وقت نسبت به ایفای تعهدات خود برابر قرارداد و وفق ماده 4 برابر قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند و اگر این خودروسازان تا 3 روز دیگر نسبت به این تذکر اقدام نکنند، طبق قانون با آن ها برخورد می شود.

 

اختصاص شکر با نرخ مصوب به تمام استان ها

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص بازارنیز با بیان اینکه طرح ویژه نظارت آغاز شده است، گفت: با توجه به اعلام وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، شکر به اندازه کافی به تمام استان ها تخصیص داده شده است و اگر استان ها به شکر مازاد هم نیاز داشته باشند، شرکت بازرگانی دولتی ایران و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی تخصیص مجدد را به این استان ها دارند و از تمام استانداران محترم تقاضا دارم به عنوان مسئولین تنظیم بازار نسبت به جذب و نظارت بر توزیع این کالا دستورات لازم را صادر کنند.

 

تابش با اشاره به اینکه توزیع شکر از هفته گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: شکر برای صنوف، صنعت و خانوار تامین شده است و ما هیچ محدودیتی در عرضه شکر با قیمت مصوب نداریم و انتظار ما از اصناف این است که با توجه به این عرضه سریعا نسبت به عرضه در فرایند و براساس مصوبات قیمت اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: همکاران ما در گشت های مشترک بازرسی و گشت های نظارتی، موجودی کالاهای اساسی در انبارهای اصناف را هم کنترل می کنند. کالاهایی که برای توزیع پایان سال تخصیص داده شده به هیچ عنوان نباید در انبارها بماند.

 

جریمه یک و نیم میلیارد تومانی یک مرغدار در سمنان

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص عرضه مرغ با مصوبه تنظیم بازار به قیمت 11 هزار و 500 تومان گفت: این قیمت مورد توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشارزی و بخش خصوصی مربوطه است و در کل استان ها فرایند را از مرغداری آغاز و تا عرضه کنترل می کنیم و هر عاملی که قیمت مصوب را رعایت نکرده باشد، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و پرونده متخلف امروز در استان سمنان به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای یک مرغداری تشکیل شد و این کار ادامه دارد.

 

تابش تاکید کرد: در خصوص عرضه سیب و پرتقال به تمام مردم اطمینان می دهیم این میوه ها به اندازه کافی در تمام استان ها ذخیره سازی شده است. با توجه به اینکه صادرات سیب و پرتقال هم ممنوع شد، هیچ دغدغه ای برای عرضه و کنترل بازار در شب عید نداریم و مردم نگران این مسئله نباشند.

 

وی گفت: گوشت قرمز به اندازه کافی تامین می شود و سیاست گذاری ها برای ادامه استفاده جامعه هدف از این کالا انجام شده است.

 

قیمت بلیت‌ها افزایش ندارد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه قیمت بلیت های داخلی در سفرهای ریلی، زمینی و هوایی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، تصریح کرد: به سازمان هواپیمایی تذکر داده ایم قیمت ها نسبت به شهریور ماه نباید هیچ تغییری داشته باشد و هر چه سریع تر باید پروازه های چارتری را تعیین تکلیف کنند.

 

تابش به اصناف و کسانی که در فرایند تجارت کالاهای شب عید مردم هستند، گفت: برای بازرسان ما داشتن فاکتور خرید از فروشنده قبلی الزام است و چناچه تخلفی انجام شده باشد و کسی اعلا م کند فاکتور خرید ندارد، کل تخلف را برای آن حلقه منظور می کنیم و به تمام کسانی که در حلقه های تامین و توزیع فعال هستند اعلام می کنم به طور حتم در زمان تحویل کالا فاکتور خرید هم همراه داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------