آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

کمبود روزانه ۱۰ هزار کله پاچه در تهران/ موافقت اولیه برای واردات کله‌پاچه



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , کله‌پاچه
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی با اشاره به کمبود کله و پاچه در بازار گفت: در تهران روزانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار کله پاچه نیاز است و روزانه بالغ بر ۱۰ هزار کله و پاچه در تهران کمبود داریم و این کمبودها باعث گرانی شده است. 

حسین رواسی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کمبود کله و پاچه در تهران گفت: در تهران روزانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار کله و پاچه نیاز است و این نیاز در کل کشور بالغ بر ۵۰ هزار کله و پاچه است؛ این در حالی است که روزانه در کل کشور، ۲۰ هزار کله و پاچه وجود دارد و روزانه ۳۰ هزار کله و پاچه کمبود داریم و کمبود روزانه کله و پاچه در تهران روزانه بالغ بر ۱۰ هزار کله و پاچه است که این کمبودها باعث گرانی کله و پاچه در کشور شده است.

 

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی اضافه کرد: متاسفانه کله و پاچه در دست دلال‌ها و واسطه‌ها است و این دلالان به هر قیمتی که بخواهند آن را می‌فروشند.

 

رواسی با اشاره به تلاش برای واردات کله و پاچه برخی مخالفت‌ها برای واردات کله و پاچه از خارج به کشور گفت: ما بالغ بر ۴ سال است پیگیریم که کله و پاچه گوسفندی که در خارج از کشور ذبح می‌شود و لاشه آن وارد می‌شود هم به کشور بیاید؛ این در حالی است که در کشورهای دیگر کله و پاچه مصرفی ندارد ولی کله و پاچه یک غذای سنتی ما ایرانی‌ها است.

 

وی ادامه داد: در این سال‌ها برای واردات کله و پاچه موافقت نشد ولی خوشبختانه اخیراً شبکه دامپزشکی برای وارد کردن کله و پاچه موافقت کرده است ولی عنوان شده برای واردات کله و پاچه، ارز مرجع تعلق نمی‌گیرد؛ این در حالی است که ما بارها اعلام کرده‌ایم در صورت موافقت با واردات کله و پاچه، ما نیازی نداریم تا ارز مرجع بگیریم.

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی گفت: ما بررسی کرده‌ایم اگر بجای واردات لاشه گوشت، گوسفند زنده وارد و در داخل ذبح شود، ۴۲ شغل و صنف از دباغ، قصاب، کارگر و ... رونق می‌گیرد؛ این در حالی است که تا سال ۶۰، گوسفند زنده وارد کشور می‌شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------