دستمزد یک میلیون و 200 هزار تومانی شوخی است



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,دستمزد
عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه دستمزد یک میلیون و 200 هزار تومان در شرایط گرانی موجود بیشتر به شوخی شبیه است، گفت: با این وصف آمارها حکایت از آن دارد که کارخانه‌ها و بنگاه‌های بسیاری در سال گذشته تعطیل شده است.

 به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون کشاروزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد را نمی‌توان به‌صورت دستوری اداره کرد، گفت: افزایش دستمزد باید متناسب با شرایط واقعی و گرانی و تورم باشد. البته دستمزد یک میلیون و 200 هزار تومانی بیشتر به شوخی شباهت دارد گرچه باید شرایط کارفرمایان را نیز در نظر بگیریم.

 

شمش‌الله شریعت‌نژاد با پذیرفتن اینکه دستمزد کارگران بسیار پایین است، گفت: اینکه تورم و گرانی بالا رفته و دستمزد کارگران دیگر جوابگوی هزینه‌های زندگی آنان نیست، امری بسیار بدیهی است و ما شکی نداریم که باید دستمزد افرایش داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه طبیعتا افزایش دستمزد تبعاتی برای کارفرمایان دارد، خواستار بررسی‌های کارشناسانه در مورد افزایش دستمزد شد و گفت: در تمامی سال‌های گذشته به محض آنکه دستمزد نیروی کار بالا رفته، قیمت کالا  و خدمات نیز رشد سرسام‌آوری داشته است. لذا ایده‌ال‌ترین شرایط آن است که سعی کنیم قیمت‌ها ثابت بماند که کار سختی است.

 

نماینده تنکابن با تاکید بر اینکه افزایش 400 هزار تومان حقوق کارمندان نیز تاثیرات منفی خودش را بر بازار می‌گذارد، گفت: اگرچه حقوق کارمندان ربطی به گرانی کالاها ندارد اما همین افزایش بهانه‌ای برای کسبه می‌شود تا قیمت کالاها را بالا ببرند.

 

وی 400 هزار تومان را در شرایط گرانی وتورم کنونی مبلغ قابل توجهی ندانست و گفت: همین کارمندان باید چند برابر بیش از این افزایش حقوق هزینه کنند تا بتوانند تورم موجود را پاسخگو باشند بنابر این هیچ منتی برای افزایش حقوق کارمندان نداریم زیرا مبلغ قابل توجهی افزایش نیافته که زندگی کارمندان را متحول کرده باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------