ادامه کاهش تولید نفت کویت/ اوپک عرضه و تقاضا در بازار را رصد می‌کند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , نفت
به گفته مقامات کویتی، تا زمانی که تعادل بین عرضه و تقاضا به سطح مشخص نرسد، این کشور کاهش تولید توافقی با اوپک را همچنان ادامه خواهد داد. 

 مقامات کویتی اعلام کرده اند در صورتی که نیاز باشد، توافق خود با اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت را ادامه خواهند داد.

 

به گزارش پلاتس، هشام الغیس، نماینده کویت در اوپک اعلام کرد، این کشور پس از ماه ژوئن نیز به کاهش تولید نفت مورد توافق در نشست ماه دسامبر با اعضای اوپک را درصورتی که فاکتورهای عرضه و تقاضا قابل تضمین باشند، ادامه خواهد داد.

 

الغیس روز گذشته در حاشیه نشست نفت و گاز خاورمیانه در دبی گفت: در معامله عناصر متحرک بسیاری وجود دارد، که باید آنها را به دقت هم در بخش عرضه و هم در تقاضا نظارت کنیم. در بخش تقاضا، توجه به عوامل اقتصادی کلان که به طور بالقوه بر روی تقاضا اثرگذارند، از جمله نتیجه برگزیت در انگلستان و همچنین نبود اطمینان نسبت به معامله تجاری چین و آمریکا باید تحت نظر قرار گیرند.

 

در بخش عرضه نیز، افزایش تنش های نظامی در لیبی، و عدم اطمینان از تصمیمات آمریکا درقبال اعضای اوپک، ایران و ونزوئلا، باید به عنوان چشم انداز تصمیم گیری ها درنظر گرفته شود.

 

به گفته این مقام نفتی کویت، وضعیت در ونزوئلا و لیبی متشنج است، در نتیجه نمی دانیم نتیجه تنش های این کشورها چیست و چه تاثیری بر عرضه نفت خواهد داشت. همچنین درمورد تقاضا نیز، نتیجه مذاکرات تجاری چین و آمریکا را نمی دانیم، اینها موادری هستند که امیدواریم تا زمان نشست بعدی اعضای اوپک در ژوئن مشخص گردد.

 

تصمیم گیری درباره ادامه کاهش تولید اعضای اوپک و غیراوپک در نشست بعدی در ماه ژوئن مشخص خواهد شد. این درحالی است که در روزهای گذشته، مقامات روسی اعلام کرده اند، احتمالا همکاری با اوپک در راستای کاهش تولید را ادامه نخواهند داد. اما مقامات عربستانی، با اتخاذ مواضعی برخلاف روس ها، همچنان نسبت به ادامه کاهش تولید جدی هستند.

 

اقتصادآنلاین/لیلا میبان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------