آسیب ۲۱۰۰ میلیارد تومانی به تاسیسات آب و برق کشور



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , تاسیسات آب و برق
وزیر نیرو با بیان اینکه سیلاب هفته های اخیر ۲۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آب و برق وارد کرد، گفت: برق ۲ هزار و ۳۵۲ روستا به علت سیلاب قطع شد اما اکنون تنها برق ۳۵روستا به علت عدم دسترسی همچنان قطع است.

 به گزارش ایرنا ،«رضا اردکانیان» روز یکشنبه برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت کمک رسانی به سیل زدگان و میزان خسارات وارد شده در اثر سیل، در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۳ استان کشور درگیر سیل بود، اضافه کرد: آنچه که در سه هفته گذشته در کشو رخ داد، ناشی از بارش های شدید در مدت زمانی طولانی و در پهنه گسترده ای از کشور بود.

 

خسارت سیل به شبکه آب و برق

اردکانیان افزود: آبرسانی به سه هزار و ۷۸۸ روستا به علت سیلاب قطع شد، اما اکنون تنها ۱.۵ درصد این روستاها مشکل برقراری شبکه آب را دارند.

 

وزیر نیرو افزود: وقوع سیلاب، امری اجتناب ناپذیر است و در سایر کشورها نیز رخ می دهد، اما باید با کمک دانش و اطلاعات و تجربیات موجود، خسارت های آن را کاهش دهیم.

 

وی ادامه داد: بر اساس آمار، بارندگی ۲ هفته اول فروردین کشور در سال گذشته حدود سه میلی متر و میانگین بلندمدت ۵۰ ساله ۲۰.۸ میلی متر بوده است، اما امسال با رشد ۱۹ برابری نسبت به سال گذشته به ۵۷ میلی متر رسید. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------