آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

تابش: حذف ۴ صفر اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی ندارد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,حذف ۴ صفر
یک عضو شورای پول و اعتبار گفت که حذف چهار صفر اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی نخواهد داشت. 

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح اصلاح نظام پولی کشور که در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید و بازنگری در اقطاع اسکناس و مسکوک در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: حذف صفر از پول ملی ایران نمی‌تواند در جهت افزایش قدرت خرید مردم و تقویت پول ملی کارساز باشد. البته این اقدام می‌تواند از نظر مالی قدری تعاملات پولی و مالی را تسهیل کند، ولی اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی ندارد.

 

وی با بیان این‌که پرداختن به این موضوع در تنگنای اقتصادی مردم، کاهش قدرت خرید، ضعف پول ملی، وضعیت اقتصادی کشور، سیل و گرانی لجام‌گسیخته قیمت‌ها در اولویت نیست، گفت: این کار نتیجه جالبی هم به دنبال ندارد مردم انتظار دارند با اقدامات اساسی پاسخگوی رفع مشکلات و دغدغه‌هایشان از جمله در مسائل اقتصادی باشیم.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حذف صفر از پول ملی را نوعی صورت‌سازی توصیف کرد و گفت: این کار خیلی تعیین‌کننده نیست، ای کاش به جای این کار پول ملی را تقویت می‌کردیم و بعد این اصلاح را انجام می‌دادیم تا توام با هم تاثیر خوبی به جا می‌گذاشت، ولی الان این کار از نظر روانی هم مطلوب نیست.

 

تابش در پایان اظهار کرد: حذف صفر از پول ملی پیش‌نیازهایی دارد و باید ابتدا اقداماتی در حوزه اقتصادی انجام شود و سپس نسبت به حذف صفرها اقدام شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------