تعرفه پرمصرف‌های آب و برق، ۱۶ درصد افزایش می‌یابد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,وزیر نیرو
وزیر نیرو گفت: پُرمصرف‌ها از اردیبهشت ماه مشمول ۱۶ درصد افزایش تعرفه خواهند شد. 

به گزارش مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه صدور احکام اعضای هیئت ویژه بررسی و تدوین گزارش ملی سیلاب‌های اخیر توسط رئیس جمهور خبر مهمی بود، گفت: ریاست این کمیته بر عهده رئیس دانشگاه تهران است و ۲۰ تن از اساتید دانشگاه‌های مختلف در این کمیته عضو هستند.

 

وی اظهار داشت: وزارت نیرو با تمام توان در تمام سطوح مدیریتی آماده همکاری با این هیئت است، امیدواریم هر چه زودتر برنامه اجرایی هیئت اعلام شود.

 

وزیر نیرو با اشاره به فعالیت وزارتخانه متبوعش در مناطق سیل زده، گفت: همکاران ما موفق شدند آب و برق را در همه مناطق و روستاها برقرار کنند، به نحوی که از حدود ۴ هزار روستایی که در اثر سیل با قطع برق مواجه شدند، بیش از ۹۷ درصد این روستاها از برق برخوردار شدند.

 

اردکانیان ادامه داد: ۱۱۱ روستا در استان‌های خوزستان، لرستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دچار مشکل هستند که علت اصلی مشکل از بین رفتن معبرها است.

 

وی گفت: در بخش برق هم ۲۳۵۲ روستا با قطع برق مواجه شدند که در حال حاضر کمتر از ۳۰ روستا با مشکلاتی مواجهند.

 

وزیر نیرو همچنین درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای اصلاح الگوی مصرف آب و برق، افزود: تلاش داریم با کمک مردم به سمت مصرف صحیح آب و برق حرکت کنیم.

 

اردکانیان با بیان اینکه الگوی مصرف را با توجه به شرایط اقلیمی در مناطق مختلف کشور اعلام کردیم، گفت: کسانی که این الگو را رعایت کنند از آنها قدردانی می‌کنیم، اگر هموطنان کمتر از الگوی مصرف از حامل‌های انرژی مصرف کنند، سیستم پرداخت مابه ازا داریم که مبالغی به آنها در قبوض پرداخت می‌شود.

 

وی ادامه داد: کسانی که بیش از الگوی مصرف در سال گذشته، مصرف کرده اند تلاش داریم که آنها نیز تشویق شوند تا به گروه رعایت کنندگان الگوی مصرف بپیوندند تا سوبسیدهایی که برای آب و برق داده می‌شود به گروه‌های واجد شرایط پرداخت شود.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه به همین منظور دولت تصمیم گرفت این روال جدید از فصل گرم آغاز شود، افزود: هموطنان در قبوضی که در اردیبهشت ماه دریافت خواهند کرد تغییراتی را شاهد خواهند بود.

 

اردکانیان اضافه کرد: به گروه‌های پرمصرف اعلام می‌شود اگر مصرفشان مانند سال گذشته باشد، به این میزان باید بیشتر پرداخت کنید. این هشدار و اطلاع رسانی در سطح وسیع انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا تعرفه‌های جدید برای تأمین منابع نباشد، بلکه تعرفه‌هایی برای پرداخت نشدن باشد، گفت: به این معنا که مشترکین آب و برق خودشان مصرف را مدیریت کنند و مشمول ۱۶ درصد افزایش تعرفه به خاطر پرمصرف بودن نشوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------