آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

صادرات تخم مرغ آزاد شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد سازی صادرات تخم مرغ پس از ماه ها ممنوعیت خبر داد. 

به گزارش ایلنا، عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار با اعلام این خبر، افزود: در راستای حمایت از تولید داخل با توجه به افزایش تولید، صادرات تخم مرغ آزاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: البته همکاران ما در جهادکشاورزی و مجموع تولید تخم مرغ قول داده‌اند که شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند تا بازار داخل از نظر تامین این محصول با مشکل رو به رو نشود.

 

به گزارش ایلنا، اعلام آزادسازی صادرات تخم مرغ توسط دبیر ستاد تنظیم بازار در حالی است که تا ماه رمضان زمانی باقی نمانده است و آغاز صادرات این محصول می‌تواند بر افزایش قیمت آن در بازار موثر باشد.

 

در حال حاضر تخم مرغ یکی از ارزانترین منابع پروتئینی است که در اختیار اقشار کم درآمد قرار دارد و هر تصمیمی برای آن باید با توجه به نتایج آن بر بازار گرفته شود.

 

به نظر می‌رسد تصمیم برای آزادسازی صادرات تخم مرغ به دلیل تجمع های اعتراض آمیز چند روز پیش تولیدکنندگان باشد. تولیدکنندگان تخم مرغ در ماه‌های اخیر نسبت به مازاد روزانه 200 تن تخم مرغ و کاهش قیمت خرید و زیان خود معترض بودند.

 

این گزارش حاکی است؛ در ابتدای بهمن ماه سال گذشته بر اساس مکاتبات انجام گرفته از سوی وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و گمرک کشور، صادرات حبوبات و گوجه فرنگی آزاد شد و در مقابل صادرات تخم مرغ خوراکی و غیرخوراکی، جوجه یک روزه، پیله کرم ابریشم، ابریشم خام، ضایعات ابریشم، نخ ابریشم، پشم خام و نخ و الیاف پشمی تابیده شده ممنوع شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------