آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن مهر الزامی شد/حذف دلالان سرپایی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مسکن مهر
رئیس اتحادیه مشاوران املاک پردیس از تعامل با مرجع قضایی و شرکت عمران این شهر برای ساماندهی خرید و فروش مسکن مهر خبر داد و گفت: از این پس معاملات مسکن مهر فقط با کد رهگیری انجام می‌شود که باعث حذف دلالان سرپایی خواهد شد. 

علی مختاری آذر در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: اساسا فلسفه مسکن مهر که دولت آنرا ایجا کرد خانه‌دار کردن افرادی بود که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده و فاقد مسکن بودند. برای همین مکانیسم خرید و فروش واحدهای این طرح ممنوع شد تا نتوانند آنرا بفروش برسانند و جامعه هدف آن صاحبخانه شوند.

 

وی ادامه داد: در خلاء خرید و فروش این واحدها، اصرار دولت و همکاری مشاوران املاک باعث شد یک شبکه زیرزمینی و خارج از شبکه خرید و فروش ایجاد شود تا به این ترتیب با اصرار مالکان از راه‌های غیرقانونی خرید و فروش مسکن مهر انجام شود.

 

وی با بیان این‌که این‌گوه شد که دلالی سرپایی مسکن مهر را خرید و فروش می‌کردند، افزود: این افراد نه تخصص لازم را دارند و نه آگاهی کافی. چنانچه مشکلی در معامله به وجود آید قابل پیگیری نیست.

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پردیس با تاکید بر این‌که دلالان سرپایی نه هویت صنفی دارند، نه دفتر و نه این‌که آموزشی ندیده‌اند و امکان آموزش نیز وجود ندارد، اظهار کرد:امروز علاقه مند هستم هموطنان ما به این نکته توجه کنند که هرگونه خرید و فروش کاملا حرفه‌ای و تخصصی است و باید این کار توسط افراد متخصص دارای آموزش و صلاحیت انجام شود.

 

مختاری با اشاره به این‌که در خلاء خرید و فروش قانونی، هیئت مدیره‌های مجتمع‌های مسکن مهر، نگهبان‌ها و افراد فاقد دارای واحد صنفی، بیان کرد: مشاوران املاک ده‌ها میلیارد تومان برای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تخصصی کردن خرید و فروش هزینه کرده‌اند و  برای معاملات کد رهگیری صادر می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که نظارت بر دلالان سرپایی مسکن بسیار سخت است و افرادی که مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرد عملا امکان پیگیری ندارند، اظهار کرد: برای اولین بار تابلوهای خیلی بزرگ و متحد شکل را در بنگاه‌های املاک نصب کرده ایم تا مردم آگاهی لازم را در رابطه با مشاوران دارای صلاحیت داشته باشند. از سوی دیگر بر اساس تفاهم با شرکت عمران پردیس از این پس تمام نقل و انتقالات مسکن مهر فقط با داشتن کد رهگیری صادر شده از سوی بنگاه‌های املاک انجام می شود.

 

رئیس اتحادیه مشاوران ملاک پردیس با تاکید بر این‌که خرید و فروش به این صورت کاملا قانونی خواهد بود، افزود: از همه خریداران و فروشندگان مسکن مهر می‌خواهیم برای جلوگیری از تبعات منفی خرید و فروش از کانال دلالان سرپایی حتما از شبکه مشاوران برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------