دبیر کل اوپک: به همکارانم گفته‌ام پاسپورت‌های خود را در خانه بگذارید



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,دبیر کل اوپک
دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ما در اوپک تلاش می‌کنیم تا نفت را غیرسیاسی اداره کنیم. به همه همکارانم در اوپک گفته‌ام وقتی وارد این سازمان شدید پاسپورت‌هایتان را باید در خانه بگذارید. 

به گزارش شانا محمد بارکیندو ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در نشستی با خبرنگاران در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در محل سالن کنفرانس شماره یک، در سخنان ابتدایی خود به حادثه سیل در ایران اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه به مردم شجاع ایران تبریک می‌گویم که در مقابل چالش سیل همبستگی خود را نشان دادند و زنان و بچه‌ها در مناطق مختلف جمع شدند تا به سیل‌زدگان کمک کنند.

 

دبیرکل اوپک خطاب به مردم ایران گفت: شما توانستید با حادثه طبیعی مقابله کنید و امیدوارم در مقابل چالش زیست‌محیطی هم موفق باشید، در عین حال به بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم.

 

بارکیندو در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بنیان‌گذاران اوپک است و حدود ۶۰ سال همراه این سازمان بوده است، گفت: من بیست‌وهشتمین دبیرکل اوپک هستم و نخستین دبیرکل این سازمان نیز ایرانی بوده است.

 

وی گفت: زنگنه باسابقه‌ترین وزیر نفت در اوپک است که به خاطر تجربیاتش بارها با او دیدار داشتم. زنگنه حامی و طرفدار اوپک در دهه‌های متمادی بوده است و همچنین نقش مهمی در همکاری اوپک و غیراوپک ایفا می‌کند. قبل از بیانیه تاریخی ۲۰۱۶ مبنی بر کاهش تولید نفت اوپک با آقای زنگنه در این زمینه مشورت کردم.

 

دبیرکل اوپک همچنین از مشاوره و همکاری دیگر کارشناسان ایرانی مستقر در اوپک با هدایت حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، قدردانی و تاکید کرد: ایران یکی از مراکز مهم انرژی در جهان و دارنده بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان است.

 

بارکیندو با اعلام اینکه ایران هیچ‌گاه مردم خود را فراموش نکرده و پوشش گازرسانی در سراسر ایران هم‌اکنون شرایط مطلوبی دارد، گفت: گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) که یک سوخت پاک است در بخش حمل‌ونقل استفاده می‌شود.

 

وی یادآور شد: ایران در مقابله با فقر انرژی پیشتاز بوده است و همچنین در زمینه تنوع‌بخشی منابع انرژی یک قهرمان است، سهم نفت در تولید ناخالص داخلی ایران به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است، همه این موارد دستاورد معمولی نیستند.

 

دبیرکل اوپک ایران را در دستیابی به اهداف در 40 سال اخیر الگویی مهم برای صنعت نفت در منطقه خواند و گفت: این کشور در شرایط سخت به اهداف خود رسیده است، در حالی که بعضی از کشورهای عضو اوپک وابستگی شدیدی به نفت دارند 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------