سهم زمین از سبد سازندگان مسکن حذف می‌شود/ برای اولین بار امسال هما زیان انباشته نخواهد داشت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مسکن
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تاسیس شرکت مشترک بین بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح کارت مصالح ساختمانی به اجرا می‌رسد گفت: سهم زمین از سبد انبوه سازان مسکن حذف می‌شود. 

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید ایران ایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آقای زنگنه در هفت سال گذشته رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی بوده است، گفت: خوشبختانه آقای زنگنه دارای سابقه طولانی در صنعت هوانوردی کشورمان است.

 

وی با بیان اینکه صنعت هوانرودی کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب تحت آمریکا بوده است گفت: شرایط امروز کشور سخت‌تر از گذشته است اما با نیروی انسانی متخصص و توانمند و با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی می‌توانیم از این شرایط تحریم عبور کنیم و مقابله ما با تحریم‌ها از جنس رشد و توسعه خواهد بود.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره بدهی انباشته هما اظهار داشت: از سال 64 دولت به هما و هما به دولت بدهی داشته است. برای تهاتر این بدهی‌ها در سال گشته از ظرفیت قانون بودجه 97 استفاده کردیم و با مصوبه هیئت دولت 1645 میلیارد تومان از این بدهی‌ها را تسویه کردیم.

 

اسلامی تاکید کرد: سال 98 برای اولین بار هما زیان انباشته نخواهد داشت و زیان‌ده نخواهد بود.

 

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه  شهرسازی درباره ایجاد رونق در تولید اظهار داشت: در پنج محور رونق تولید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم از ظرفیت ساخت داخل کشور برای تولید در بخش حمل و نقل نهایت استفاده را خواهیم برد.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 27 اسفندماه سال گذشته 9 شرکت تولیدکننده واگن مسافری در جلسه‌ای با 16 شرکت ریلی حمل و نقل بار و مسافر تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند تا هزار دستگاه لکوموتیو یا واگن در سال جاری به تولید برسد.

 

وی تاکید کرد: ‌در بخش زمینی و در صنعت پشتیبان صنایع هوایی هم در صنعت اداری و صنایع ناوبری ظرفیت‌های داخلی برای تولید وجود دارد. در صنعت هواشناسی هم برای تامین تجهیزات مورد نیاز به صنایع داخلی تکیه می‌کنیم.

 

اسلامی با اشاره به تامین تجهیزات دریایی از صنایع داخلی کشور گفت: با سازمان صنایع دریایی ایران تفاهمی به امضا رسانده‌ایم که از محل وجوه اداره شده 250 شناور ساخته شود و در اختیار بهره‌برداران قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه ساخت 400 کیلومتر آزادراه در دست اجرا است گفت: قطعا این میزان از تولیدات و پروژه‌های عمرانی می‌تواند رونق را در حوزه عمران ایجاد کند.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است گفت: ضمن تکمیل و تحویل مسکن مهر، پروژه 400 هزار واحدی هم آغاز کرده‌ایم که این نشانه را به بازار می‌دهد که رونق در تولید مسکن آغاز شده است.

 

اسلامی با بیان اینکه در پروژه‌های ساخت مسکن سهم قیمت زمین حذف خواهد شد گفت: سهم زمین از سبد سازندگان خارج می‌شود و به صورت مشارکتی با بخش خصوصی سهم زمین تعیین می‌شود که این مشوق مهمی برای رونق در تولید مسکن محسوب می‌شود.

 

وی افزود: همچنین در شانزدهم اسفندماه سال گذشته در شورای پول و اعتبار سهم وامی که به سازنده تعلق می‌گیرد را 65 درصد افزایش دادیم که قابل انتقال به خریداران است.

 

وی تاکید کرد:‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن شرکتی را به صورت کارگزاری تاسیس کردند که طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی از طریق آن به اجرا برسد. با اجرای طرح کارت مصالح ساختمانی، مصالح مورد نیاز سازندگان به صورت انبوه در اختیار آنها قرار می‌گیرد که با این سازوکار تخفیفی در تهیه مصالح اخذ خواهد شد.

 

اسلامی ادامه داد: به طور قطع با اجرای این برنامه‌ها کارخانه‌های تولید مصالح هم از رکود خارج می‌شوند و رونق تولید در کارخانه‌های مصالح ساختمانی و بازار مسکن اتفاق می‌افتد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------