تخفیف 15 درصدی قیمت ماکارونی در ماه رمضان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت ماکارونی
با وجود افزایش قیمت ماکارونی، برخی شرکت ها به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، اقدام به تخفیف 15درصدی این محصول در بازار کرده اند.  

 به گزارش ایرنا، البته گفته می شود که در سالهای گذشته نیز در آستانه ماه مبارک رمضان برخی شرکت های معتبر تولیدکننده ماکارونی، اقدام به ارایه این محصولات با تخفیف های ویژه می کردند

 

ماکارونی به دلیل مناسب بودن قیمت، همواره جایگزینی در سبد غذایی اقشار کم در آمد جامعه به شمار می رود.

 

پیش از این، «کاوه زرگران» دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران اعلام کرد: با افزایش 2 برابری قیمت گندم آسیابانی و دوروم، مجوز افزایش بیش از 70 درصدی قیمت ماکارونی صادر شده است.

 

« سید ارمیا واعظ لاری » دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی کشور، تاکنون یک شرکت تولیدکننده ماکارونی در آستانه ماه مبارک رمضان برای کاهش فشار از اقشار کم درآمد جامعه خواستار اعمال تخفیف 15درصدی قیمت در محصولات خود شده است.

 

وی اظهارداشت: این درحالیست که با افزایش 75 درصدی نرخ ماکارونی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت های جدید روی بسته های ماکارونی درج می شود.

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران تصریح کرد: تخفیف 15 درصدی قیمت ماکارونی ماه رمضان از ابتدا تا انتهای این ماه مبارک اعمال خواهد شد، البته این درحالیست که انجمن تولیدکنندگان ماکارونی با سازمان حمایت مصرف کنندگان بر سر تخفیف قیمت ماکارونی درماه رمضان هیچ توافق مکتوبی نداشته اند و این به دلخواه شرکت ها خواهد بود.

 

پیش از این نیز «سید داود موسوی» معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیع اقتصادی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده بود: بر اساس توافق به عمل آمده با انجمن تولیدکنندگان ماکارونی، مردم می توانند ماکارونی مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه ماه رمضان تهیه کنند.

 

وی از صدور مجوز سازمان حمایت برای افزایش 75 درصدی قیمت ماکارونی خبر داد و گفت: افزایش قیمت گندم ماکارونی از کیلویی 900 تومان به هزار و 700 تومان که با احتساب هزینه های تبعی به هزار و 850 تومان هم می رسد، عامل اصلی افزایش قیمت این کالا است.

 

موسوی ادامه داد: افزایش 36 درصدی هزینه های دستمزد کارگری که تصمیمی قانونی است، دیگر عامل موثر بر افزایش قیمت هاست.

 

وی خاطرنشان کرد: با احتساب موارد یاد شده، واحدهای تولیدکننده ماکارونی درخواست افزایش 85 تا 90 درصدی قیمت ها را داشتند که در نهایت با افزایش 75 درصدی موافقت شد.

این مقام مسئول یادآور شد: ماکارونی جزو اقلامی است که مشمول قیمتگذاری تثبیتی نیست و واحدهای تولیدکننده می توانند بر پایه رقابت با سایر واحدها، کیفیت، برند و نوع بسته بندی به تعیین قیمت بپردازند و انجمن ماکارونی، سازمان حمایت و وزارت صنعت بر قیمت گذاری ها نظارت دارند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------