آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

زنگنه: از بیان درخواست‌های نفتی ایران در مهلت 60 روزه معذورم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , زنگنه
وزیر نفت درباره اینکه در مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا چه درخواست‌هایی برای فروش نفت دیده شده است، تصریح کرد: اگرچه نمی‌توانم در این‌ باره صریح صحبت کنم، اما وزارت امور خارجه، مدیریت کار را با نظارت و سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی لحاظ می‌کند، وزارت نفت نیز با آنها بسیار هماهنگ است، من و دکتر ظریف کارها را دنبال می‌کنیم و مرتبط با موضوع، ملاقات‌هایی داریم و از طرف ایران کارها با حسن‌نیت دنبال می‌شود و ان‌شاءالله پاسخ این حسن نیت‌ها داده شود.   

به گزارش ایلنا، وزیر نفت درباره درخواست‌های نفتی ایران از اروپا در مهلت ۶۰ روز به اتحادیه اروپا گفت: وزارت امور خارجه، مدیریت کار را با نظارت و سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی لحاظ می کند و وزارت نفت در این زمینه با آنها بسیار هماهنگ است.

 

بیژن زنگنه درباره دهمین مرحله عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی گفت: این مرحله از عرضه نیز همچون مراحل پیشین خواهد بود. وزارت نفت موظف است هر ماه مقدار مشخصی نفت و میعانات گازی عرضه کند، بنابراین بر مبنای شیوه‌نامه ابلاغی در هفته‌های گذشته و قانون بودجه کل کشور این محموله‌ها عرضه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه محموله‌های عرضه نفت در بورس تا حد امکان کوچک شده، بنابراین امکان خوبی برای خریداران فراهم شده است، افزود: لجستیک (مدیریت جریان کالا، اطلاعات بین محل تولید تا نقطه مصرف برای برآورده کردن نیازهای مصرفی) آن‌ نیز توسط وزارت نفت برای تحویل این محموله‌های کوچک آماده شده است.

 

وزیر نفت ادامه داد: همچنین تسهیلات بسیاری نیز برای خریداران مانند تعهدهای ریالی و اعتباری در نظر گرفته شده است، البته باید ابتدا ۶ درصد مبلغ را به‌عنوان ضمانت قرار دهند و سپس بقیه پول در طول زمان و قبل از بارگیری محموله از آنها دریافت می‌شود.

 

موفقیت در زمینه عرضه نفت در بورس انرژی زمان‌بر است

 

زنگنه در ارزیابی عرضه‌های نفت و میعانات گازی تاکنون در بورس انرژی، عنوان کرد: این عرضه‌ها کم و بیش موفق بوده و امید است با رفع مشکلات و ناآشنایی‌ها بتوانیم عرضه را گسترده‌تر کنیم، زیرا بیشتر فعالان عرصه بورس معتقدند به دست آوردن موفقیت چشمگیر در زمینه عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است، بنابراین وارد میدان شدن کنش‌گران و فعالان این عرصه به زمان نیاز دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------