آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

پیک مصرف برق کشور به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسید



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مصرف برق
هم‌زمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، اواخر هفته گذشته بود که با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی روند کاهشی به خود گرفته و در کانال ۴۲ هزار مگاوات باقی مانده بود. اما از روز گذشته با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند پیک مصرف دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.

 

اوج مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه دیروز به ۴۵ هزار و ۸۶۲ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود دو هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

 

روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و ۶۲۳ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۴۶۷ مگاوات مربوط به صادرات و ۱۵۶ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و ۷۰۸ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۲۸۶ مگاوات رسیده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------